Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Docu. Bikes vs. Cars vanavond op Ned. 2 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Docu. Bikes vs. Cars vanavond op Ned. 2

Leon schreef:
willem.m schreef:Als het dan toch niet helemaal volgens de regels gaat, zal dat volgens mij eerder te maken hebben met niet goed opletten.
Ik vind het wel vervelend dat ik steeds vaker andersmans "vergissingen" moet corrigeren. Het lukt me heel vaak, meestal, honderden en honderden keren per jaar. Ik ben echter bang dat als het mij ooit een keer niet lukt om de zoveelste stomme fout van een ander te corrigeren dat juist ik dan er aangesproken wordt dat ik niet uitgekeken had.
Ik vind het ook vervelend, maar laat me niet ontmoedigen. Eergisteren op een stukje van 200 meter bij ons station in Den Bosch vier keer bijna aangereden, stuk voor stuk overigens onoverzichtelijke verkeerssituaties, avondspits en regen: dan weet ik ook wel dat ik zelf goed moet opletten. Maar niemand reed hufterig. De suggestie hierboven dat bestuurders slechte intenties hebben (een paar idioten daargelaten) bestrijd ik dan ook.
Je kunt het ook zo zien; het is eigenlijk een wonder dat, gezien de betrekkelijke laagdrempeligheid van deelname aan het verkeer, dat het niet veel vaker fout gaat.
Als je bedenkt dat er heel wat mensen zijn die; matig zien, slecht horen, traag van reactie en/of begrip zijn, een beperkte frustratietolerantie hebben, onervaren en overmoedig zijn, onder invloed van middelen zijn, thuis ruzie hebben, op het werk ruzie hebben, op het werk én thuis ruzie hebben, geen fiets hebben om te ontspannen, gestrest zijn van vakantie, gestrest zijn van het gebrek aan vakantie, hun telefoon bedienen tijdens het rijden, de radio/cd bedienen tijdens het rijden, gaat het ongelofelijk vaak goed in het verkeer. ;-)
Georg schreef:Je kunt het ook zo zien; het is eigenlijk een wonder dat, gezien de betrekkelijke laagdrempeligheid van deelname aan het verkeer, dat het niet veel vaker fout gaat.
Als je bedenkt dat er heel wat mensen zijn die; matig zien, slecht horen, traag van reactie en/of begrip zijn, een beperkte frustratietolerantie hebben, onervaren en overmoedig zijn, onder invloed van middelen zijn, thuis ruzie hebben, op het werk ruzie hebben, op het werk én thuis ruzie hebben, geen fiets hebben om te ontspannen, gestrest zijn van vakantie, gestrest zijn van het gebrek aan vakantie, hun telefoon bedienen tijdens het rijden, de radio/cd bedienen tijdens het rijden, gaat het ongelofelijk vaak goed in het verkeer. ;-)
Tja, mensen zijn niet perfect, en gelukkig maar.

Wat betreft telefoon op de fiets: ik begreep dat Rotterdam een witte fietsenplan introduceert met tablets op het stuur, met toeristen als voornaamste doelgroep. Ben benieuwd hoe die combinatie uitpakt.