Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op zoek naar reisgenoten naar Santiago de Compostella - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Op zoek naar reisgenoten naar Santiago de Compostella

Leuk dat er een groepje wordt gevormd. Wij gaan met z'n twee ook naar Santiago in september maar dan vanuit Belgie, maar voor ons geen kampeertoestanden.
Misschien dat we elkaar tegenkomen. Groeten
Lijkt mij een goed idee. 20 maart op de beurs afspreken. Kennismaken en misschien wat concreter worden.

Met vriendelijke groeten
Willem Klein

Zal een happy 65+ button dragen dan ben ik goed herkenbaar !! :D
Hoi Santiago-fietsers,

Ook ik ben aanwezig op de WF beurs op 20 maart. Ik verheug me er op jullie te ontmoeten. Op de beurs kunnen jullie mij bereiken mbv mijn GSM 06-25207478.

groet,
Tom
Eindhoven
Goedemorgen Jan, Willem, Arie, Tom en Huub,
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar als ik naar het mooie weer buiten kijk krijg ik weer de kriebels om de tourfiets te pakken, volgende week zondag 20 maart is dan de WF beurs in Bussum, ik las dat Willem, Tom en Jan willen komen, ik natuurlijk ook, misschien ook nog Arie en Huub? Voor de bereikbaarheid gaf Tom al zijn mobielno. Het nummer van mij, Hans is 0630721738 het lijkt me goed om voor die tijd alle nummers uit te wisselen en af te spreken waar en hoe laat we elkaar ontmoeten, misschien ca. half elf, binnen bij de ingang, ik sta zelf met een rode sjaal en leren jack, ik verheug me op onze ontmoeting en hoor graag van jullie, voor nu een fijn zonnige zondag, groet Hans
Hallo, is er in jullie groepje ook plaats voor een vrouw? ik heb vorig jaar voor het eerst gefietst in Nederland, dagafstanden van 60 tot 70 km. Ook met een tentje en wil dit jaar graag een grotere reis maken. Maar alleen is maar alleen en het lijkt me gezelliger met een groepje.
Ik moet alleen even kijken of ik in september kan maar ik denk dat dat geen probleem wordt. Ik ben 52 jaar.
Mariette

O ja ben zondag ook op de beurs, wil de eerste lezing over Santiago de Compostella graag meepikken.
Fietsen48 schreef:Beste reisgenoten,
Op mijn bucketlist staat nog een uitdaging en dat is een fietstocht van Haarlem naar Santiago de Compostella, maar ik wil dit niet alleen doen, maar met een of meerdere reisgenoten in de leeftijd van 50 of 60 jaar.
Het plan is om dat in het najaar bijv. september 2016 in ca. een maand te doen of iets langer, maar wel vanuit een relaxt idee, gelet op de afstand.
Wie zou met mij meewillen om deze ervaring te delen? groet Hans
Ik ben 2 jaar geleden geweest. Het was een bijzondere tocht. Advies: ga via de Oude Wegenroute.
uitdaging schreef:Ik ben 2 jaar geleden geweest. Het was een bijzondere tocht. Advies: ga via de Oude Wegenroute.
Kun je ook toelichten waarom je dat adviseert?

Peter
marik48 schreef:Hallo, is er in jullie groepje ook plaats voor een vrouw? ik heb vorig jaar voor het eerst gefietst in Nederland, dagafstanden van 60 tot 70 km. Ook met een tentje en wil dit jaar graag een grotere reis maken. Maar alleen is maar alleen en het lijkt me gezelliger met een groepje.
Ik moet alleen even kijken of ik in september kan maar ik denk dat dat geen probleem wordt. Ik ben 52 jaar.
Mariette

O ja ben zondag ook op de beurs, wil de eerste lezing over Santiago de Compostella graag meepikken.
Beste Marieke,

Is de Zilverroute niets voor jou? 22 april tot 8 mei 2016? Ik ben een vrouw van 56 jaar en ik zoek iemand die met mij mee wil fietsen van Sevilla naar Santiago.
Wie weet!!!!
PeterVanRijn schreef:
uitdaging schreef:Ik ben 2 jaar geleden geweest. Het was een bijzondere tocht. Advies: ga via de Oude Wegenroute.
Kun je ook toelichten waarom je dat adviseert?

Peter

Beste Peter,

De steden waar je doorheen komt hebben veel historie. Een bezoekje brengen aan de kerk/kathedraal in de historische steden horen bij deze fietstocht. De fietstocht is wel wat langer maar de omgeving is erg mooi.

Succes!

Henny
uitdaging schreef:Advies: ga via de Oude Wegenroute.[...]De steden waar je doorheen komt hebben veel historie.
Tja, dat hebben Compiègne, Parijs, Chartres, Tours, Poitiers natuurlijk niet... :wink:

Carl
Langs Oude Wegen is m.i. landschappelijk aantrekkelijker, maar is een stukje zwaarder dan de Jacobs Route. Jacobsroute deel 1 en 2 lichte route. Langs Oude Wegen deel 1 licht, deel 2 middelzwaar. Uiteraard passeer je op beiden routes veel historische steden. Langs Oude Wegen is bij de pelgrims minder populair, je zult daar veel minder pelgrim fietsers tegenkomen
Hallo, voor diegene die morgen ook op de beurs zijn in Bussum :
Dit i.v.m. eventuele reis naar Compostela.
Ik zag dat de lezing hierover al om 10.15 start, wordt dus vroeg op, ha ha.

mijn telefoonnummer = 06 10646982.

Tot ziens aldaar,

Mvg

Willem Klein
Capelle aan den IJssel
Beste Hans, allen,

Het is een tijd geleden dat ik lange tochten gefietst heb, maar dit trekt wel als bestemming. Heb meerdere keren in Noord Spanje gefietst en vind het er heel erg mooi. Liefst met tentje, koken of ergens een hap. Liever geen route uit een of ander gids precies na fietsen.
Ik kan in september wel 4 of 5 weken op pad. Zou iets van 90 km per dag prettig vinden, dan is er tijd om van stad en natuur te genieten.
Ik was wel op de beurs maar ben ivm de drukte vrij snel weggegaan.
Hoor graag of er iets definitiefs aan het ontstaan is.

Groeten, Han
Dag Huub, Jan, Arie, Tom en Willem,
Helaas kon Huub afgelopen zondag niet op de beurs zijn en verzocht hij mij een korte impressie te geven van onze ervaringen. Welnu Huub, ik heb na de sessie van Santiago door Erik Arts kennis gemaakt met Jan en Willen, die toevallig naast me zaten, Willen gaf aan, behoudens tegenvallers, maar daar gaan we niet van uit, zeker te willen gaan in september, later maakte ik kennis met Tom en Arie, een leuke ervaring en heb ook het gevoel voor mijzelf en ook van hun kant, dat het klikte en dat zij ook willen gaan. 's middags hebben Tom, Willem en ik (Arie ging eerder naar huis) persoonlijk kontakt gehad met Erik Arts en hij heeft honderduit verteld over zijn ervaring met name de tocht "langs oude wegen route" schijnt mooier te zijn dan de westelijke route St.Jacob. deze loopt vanaf den Bosch tot aan Luik langs de Maas en via de ardennen, zo voorkom je de eentonige vlakte van nd. Frankrijk. Bij de Pyreneëen sluit hij aan op die van Spanje, Tom, Willem en ik waren hierover zeer enthousiast alleen Arie weet dit nog niet. We kregen over de mailbox deze uitgebreide route, als jij Huub je mailadres en 06 nummer doorgeeft dan zal ik voor jou en Arie de mailadressen naar Erik mailen voor de info. Kijk ook even naar de site van europafietser.nl het filmpje en de beschrijving door Lex Schruijer volgens mij is dat de route. Ik kwam in iedere geval met een voldaan gevoel thuis. Jan zal vermoedelijk niet gaan omdat hij in het voorjaar naar Rome gaat. We houden elkaar op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en als er een leuke dagtocht aankomt om met z´n allen te fietsen, voor nu wens ik jullie fijne Paasdagen en tot hoors, als ik alle mailadressen compleet heb stuur ik ze op en kunnen we ook via de mail kontakt houden. misschien ook iets voor jou Han!
Beste Hans, allen,

Eerst maar mijn mailadres en telnr: han_julius@kpnplanet.nl en tel 06 1682 0320. Ik woon in Utrecht.
Zo te zien wordt het wel wat met deze groep, ben benieuwd naar een kennismakingsronde. Dat zou desgewenst bij mij thuis kunnen als ik centraal woon voor de anderen.
Een kennismakingsfietstocht(-je) lijkt me een goed idee, al is mijn fietsconditie nog volledig afwezig. Vroeger ging ik in de winter wel mountainbiken om in beweging te blijven, maar nekklachten maakten daar een einde aan.
Maar op de racefiets en hopelijk ook de vakantiefiets zou ik daar geen last van moeten hebben. We, mijn vrouw en ik, hebben vroeger voordat een kind en andere hobby tussenbeide kwamen, veel lange tochten gefietst met tent en de hele rataplan in de fietstassen. Kris-kras op de bonnefooi tussen Noorwegen en Gibraltar, waarbij we de grote Alpen- en Pyreneeën cols niet schuwden. Ik heb nog niet naar de mogelijke routes gekeken, maar vond diagonaal door Frankrijk, de Spaanse Pyreneeën en de noordelijke kustprovincies van Spanje echt schitterend fietsen.
Tot zover even, fijne Pasen,
Groeten, Han
Hallo luitjes,

ook vanuit een zonnig Capelle aan den IJssel vrolijke paasdagen gewenst.
Nog even terugkomend op vorige week.
Ik vond het bijzonder leuk kennis gemaakt te hebben met jullie.
V.w.b. de route : Ikzelf heb 2 x vanuit Maastricht en eenmaal vanuit Aken een tocht richting Zuid-Frankrijk gemaakt. Vond persoonlijk dat dit goed te doen was en ook mooie routes waren. Steeds in mijn eentje vandaar dat een eventuele reis met fietsgenoten een aantrekkelijk idee is.
Via de westkant heb ik geen ervaring dus daar kan ik niet over oordelen.
Heb toch nog even een vraag over de vertrekmaand.
In hoeverre is de maand september voor jullie bindend.
Mijn vrouw kreeg van de week haar vakantie toegewezen en je zult altijd zien. Precies een gedeelte overlappend.
Zij heeft n.l. vanaf 17 september t/m half oktober toegewezen gekregen, vandaar mijn vraag.
Hoop van jullie te mogen horen.
Mvg Willem
Capelle aan den IJssel
willemklein@ziggo.nl
06-10646982
Hallo,

Ik heb al eerder gereageerd met de vraag of er in jullie groepje nog een plekje is. Groetjes
Mariette
Heb je een PB gestuurd Mariette,

groetjes
Willem
Dag Willem,
Ik las je bericht met de vraag in hoeverre de maand sept. voor mij bindend is, en ik moet je zeggen helaas is dat wel het geval, mijn vrouw vertrekt in deze ca.5 geplande fietsweken naar haar geboorteland. Bij onze terugkeer in Ned. gaan we daarna zelf samen op vakantie, rekening hebben we gehouden dat juist sept. de beste fietsmaand is. Ik begrijp jouw situatie en hoor graag je beslissing, groet Hans
Hallo Mariette,
Sorry dat ik wat laat reageer op je mail, maar er kwamen in de loop van de tijd nieuwe mensen, zodat de groep nu uit ca. 8 mensen bestaat, ongetwijfeld zullen er ook mensen door omstandigheden moeten afhaken. Ik zal jouw vraag doorgeven aan de anderen, tijdens de beurs kwamen we al een beetje overeen om de groep klein te houden, zodra ik iets weet laat ik je het horen. Overigens op de beurs sprak ik enkele vrouwen die geinteresseerd waren in dezelfde tocht misschien kun je die vraag stellen op het forum net zoals ik, dan krijg je zeker reaktie, ,groet Hans