door
Jacos » di 28 jun, 2016 14:01
Hallo E-Bikers,
Ik heb ook tijd gezocht naar een goede (vakantie) E-bike. Een fiets waarmee dat kan al weet ik niet of ik dat doe, ik wilde wel een sportieve fiets waar ik lekker mee kan touren en ook in de bos een paadje kan pakken.
R & M Elite geprobeerd, hele mooie fiets, fijn geveerd, en ik vond bosch motor bij sneller trap ritme te veel lawaai maken. Soort schaven.
Specialized geprobeerd maar die ik wilde kon ik niet proberen (x versie) en de Turbo was me te hard qua frame. Wel mooi stil en snel. En duur trouwens.
Stil is wat ik graag wilde maar ook stabiel, ik weeg 95kg, 1,92 lang en ik wilde een sportieve fiets.
Kwam ik toch steeds uit bij midden motor, tenminste als ik geen € 7000,- wilde betalen.
Flyer geprobeerd. Geluid ging, draaide mooi bij hoger trap ritme. En kan 149 kg hebben wat bij de meeste niet zo is. (R&M en Santos en Idworx wel)
Werd een Flyer RS, met derailleur, volledig XT en 500watt accu en nog geen € 4000,-. Boel geld evengoed.
Heel fijne fiets alhoewel ik het liefst een echt stille middenmotor zou hebben. deze hoor je ook echt wel als ie moet werken.
Maar qua fiets heel fijn. Dikkere banden er op (marathon mondial 47mm), beter zadel, beide via fietsenmaker. Zelf nog ander stuur en zadelpen er op gezet.
Derailleur vind ik fijn, wel even stilhouden bij schakelen.
Nog geen vakantie gedaan, wel mee genomen en zo een dikke berg in Italie gedaan. Dan gaat accu snel leeg maar wel heel leuk.
Hier in omgeving met heuvels (Posbank o.a.) zo'n 100km in 'standaard' (zit ook eco en high op) maar 'standaard' voor mij genoeg, wil ook nog trappen.....trap 'm ook geregeld over de 26km heen waarbij die afregeld.
Best mooi alternatief voor een duurdere fiets met achterwiel motor.
En hoop toch dat er in de toekomst een vrijwel stille middenmotor komt.
Wilde fotootje plaatsen maar kan kennelijk niet zo van uit eigen pc?
Enkel via link?
In ieder geval, groet, Jacos