Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doorgaande, onverharde route Alpen: suggesties? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Doorgaande, onverharde route Alpen: suggesties?

Bert van Sprang schreef:Math,

Kan jij mij de link naar de ridewithgps route geven, dan hoef ik zelf niet te puzzelen!

Bert
+1
math schreef:Ik zag dat de voorlopige route nu op de site http://torino-nice.weebly.com/updates.html staat.
Hij is ongeveer 680 km lang en inderdaad ca. 20000 hoogtemeters (volgens RideWithGPS). Qua hoogtemeters/km in dezelfde categorie als de Marmotte.
Heeft iemand een idee hoeveel % er op onverharde wegen wordt gefietst tijdens deze tocht. Het lijkt me leuk om deze te rijden - ik hou er alleen niet van veel over asfalt te fietsen.

Gaat iemand deze tocht rijden? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.

gr,
Patrick
Pat schreef:Heeft iemand een idee hoeveel % er op onverharde wegen wordt gefietst tijdens deze tocht.
Al gevonden,

"The route includes around 300 miles / 485km of tarmac going up to a high point of 2750m and taking in two Grand Tour cols, also 150 miles / 240km of rocky gravel-based military stradas along the border often at an altitiude of 2000m or more"
Pat schreef:
Pat schreef:Heeft iemand een idee hoeveel % er op onverharde wegen wordt gefietst tijdens deze tocht.
Al gevonden,

"The route includes around 300 miles / 485km of tarmac going up to a high point of 2750m and taking in two Grand Tour cols, also 150 miles / 240km of rocky gravel-based military stradas along the border often at an altitiude of 2000m or more"
Grotendeels asfalt dus....Hoofdzakelijk onverhard is alleen mogelijk door flink wat wandelpaden in de route op te nemen, maar dan zul je dus ook veel moeten lopen - al dan niet met de fiets op je rug.
Je kunt als je de route bekijkt op RidewithGPS in satellite-view gemakkelijk zien welke cols verhard en welke onverhard zijn. Voor mijn smaak zijn er genoeg onverharde cols bij en de verharde, zoals Col d'Agnel en Sampeyre zijn ook niet mis.
Bert van Sprang schreef:Ik heb me aangemeld, erg nieuwsgierig naar de route!

Zelf de punten aan elkaar knopend kom ik tot het volgende:
https://ridewithgps.com/routes/12479706
Nog een paar km te weinig maar wel al 20.000 hoogtemeters! Dat gaat mij in drie dagen niet lukken, maar voor twee weken lijkt het me een leuke uitdaging.
Ik ga in september Turijn-Nice ook rijden. Lijkt me een prachtige tocht.