Blanche schreef:Ik mis ook steeds meer de passie die ons allemaal verbindt - het reizen met de fiets. En eerlijk gezegd denk ik ook dat iets meer van die passie op deze site het hier een stuk leuker maakt. Maar de vraag is hoe je een forum meer de richting opstuurt van die passie. Door modereren alleen kom je er niet. Wellicht iets minder ruimte op de hoofdpagina voor de andere draadjes? Had jij Willem of iemand anders nog ideeen?
Ik heb geen verstand van de techniek van websites. Maar stel dat ik een website over en voor fietsreizigers zou ontwerpen, dan zou deze heel visueel zijn, waarin foto's het beeld domineren. De WorldCycle Videos pagina straalt wat dat betreft veel meer uit dan een WF of Landenwiki pagina. (Die Landenwiki: mij lukt het niet om dit aan te vullen, en de Vlaamse contactpersoon reageert niet op mijn bericht. Maar dat terzijde.)
Op dit moment ben je 'gedwongen' om als je een mooie fietstocht hebt gemaakt - en dat mag ook gewoon op de Veluwe zijn - dit als bericht op het forum te plaatsen, waar je bericht verzuipt, of de Landenwiki aan te vullen, die niet goed werkt. Maar je wilt waarschijnlijk helemaal geen forumdiscussie, alleen mensen op ideeen brengen.
Natuurlijk zijn er nog wel alternatieven, zoals FB, een eigen blog/website, of opname in een (digitale) uitgave zoals het WF-blad, Via Velo, Bicycle Traveler, Bunyan Velo. Die hebben als voordeel dat je pakkende foto's het werk kunt laten doen. Maar die bieden vervolgens geen enkel overzicht. En een website als Crazy Guy on a Bike, dat wel overzicht biedt (met trefwoorden, landpagina etc), ziet er zooo 1999 uit.
Als je een platform zou hebben waarop je op uitnodigende manier (met een foto en 1 regel) kunt linken naar separate artikelen uit genoemde magazines, dan bied je een redelijk overzicht (je kunt alle artikelen/video's taggen) zonder dat je site helemaal volkomt met content, want het meeste staat gewoon elders.
Ik begrijp best wel dat iedereen zo zijn wensen heeft, en dat ik me in moet houden omdat ik geen lid ben. Fair. Maar mijn suggestie is vooral: blijf mensen inspireren over fietsreizen, en bied daarvoor een platform. Volgens mij kan de WF website daar juist een rol hebben. En als je geen rol daarin ziet, omdat mensen alles via FB en blogs doen, dan laat je m.i. echt iets liggen.