Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kledij voor warm én kouder weer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

kledij voor warm én kouder weer

Ik schreef je al via de PB
Ik had een over de kniebroek bij me die ik over mijn korte fietsbroeken met zeem droeg. Een lange dunne broek en een winddichte broek van vaude. Laagjes is het motto - we hadden het dikste thermo ondergoed bij ons maar dat droegen we alleen s'nachts.

Muts, regenkleding, donsjack en handschoenen.
Als bovenleiding geldt ook dunne laagjes. En voor warm weer - zoveel mogelijk bedekken, lange mouwen , een broek over je bovenbenen en een hoed.

Tijdens onze reis van 13 maanden hadden we aan een fietstas met kleding meer dan genoeg. En die zat niet eens vol.
eigenlijk is zo'n fiets outfit heerlijk.
Je hoeft je niet iedere dag af te vragen.....welke broek of rok doe ik aan..... :P
Anja
Hoi iedereen,

ondertussen is er weer heel wat info bijgekomen, dankjewel!

Ik zal zowel de collants zonder zeem al de schaats- en hardloopbroeken eens onder de loep én in het pashokje meenemen. Inge geeft alvast een mooie opmerking over het financiële plaatje, daar zal zeker rekening mee gehouden worden! ;) Ook Carl zijn opmerking over de pasvorm snijdt hout, maar zoals hij zelf aangeeft: ik zit niet bepaald diep, dus voor mij maakt het iets minder uit. (pluim voor Carl trouwens: jij kent de forumgebruikers blijkbaar goed! :))

Gios, een muts neem ik niet mee, maar ik heb wél buffs en een lekker gevoerd petje met flapjes voor de oren dat perfect onder mijn helm past. Ik ga er vanuit dat dit warm genoeg zal zijn, indien niet zal ik de kap van mijn jas erbij nemen! Het hoofd is inderdaad érg belangrijk als het gaat om warm blijven!

Jurr, ik overweeg inderdaad ook een setje merino wol, maar hier speelt vooral het financiële plaatje. Het zal dus afhangen van het budget of dit er komt of niet :)

Ha, die Blanche! Ik weet dat je voor warm weer je zoveel mogelijk moet bedekken, maar moet bekennen dat ik dit in Japan ook niet echt heb gedaan (en het mij ook niet erg stoorde).

Aangezien ik in één fietstas mijn slaapmat, slaapzak en andere slaapspullen ga steken vrees ik dat mijn kledij grotendeels samen met de keuken in één tas moet.

Anja, dat is inderdaad één van de zalig fijne dingen aan het fietsreizen! Aan de andere kant moet je wel steeds op voorhand afwegen of je nu een laag extra of niet aandoet en onderweg of je die al dan niet bij aan doet of net uittrekt. Achja, komt goed!

Jullie hebben me er alvast wel een beetje van kunnen overtuigen dat ik mits laagjes toch wat beperkter kan zijn in mijn kledij. Mijn definitieve paklijst zal waarschijnlijk pas ergens in mei klaar zijn, maar dan krijgen jullie hem alvast ook te zien! ;)

Groetjes,
Kelly
handoek schreef:* 2 korte fietsbroeken
Als je maar 2 fietsbroeken meeneemt en elke dag een schone aan wilt trekken, zul je er ook elke dag eentje moeten wassen en droog zien te krijgen. Bij warm en/of zonnig weer lukt dat wel, maar als je een dag met klam, buiïg, mistig of regenachtig weer hebt, krijg je een fietsbroek met zeem niet droog. Bovendien zul je niet elke avond tijd of zin hebben om weer een broek te wassen - of überhaupt daartoe niet in staat zijn, bv. bij wildkamperen. Zelf neem ik daarom altijd 4 korte fietsbroeken mee. Zodra er 2 vies zijn, ga ik die 's avonds wassen. De volgende dag droog ik die door tijdens het fietsen aan 2 tassen een broek te laten hangen (bij ortliebs gaat dat heel makkelijk door een band met kliksluiting door de pijpen van de broek te halen) en trek ik de 3e broek aan. Als het slecht weer is of als ik niet aan wassen toe ben gekomen, heb ik de 4e broek nog als reserve.