Wellicht dat ik mijn bericht in de rubriek kletspraat had moeten zetten.
Er was geen enkele intentie om wat dan ook te "bashen".
Ik wilde alleen melden dat ik gisteren weer eens met klotsende oksel rond fietste omdat het weer eens regenpakken weer is in Nederland.
En ja, ik blijf me er wel over verbazen dat een fiets die aangeprezen wordt als tot in de details het beste van het beste te zijn, met echt Hollands weer niet remt. Dat is gewoon niet goed (en levensgevaarlijk).
Met droog of miezer weer remt de fiets overigens fantastisch, maar oh oh als het regenpak aan moet, dan gebeurt er gewoon niets, dan een beetje en als je halverwege de kruising net door de stadsbus ontweken wordt dan komt het geheel hortend en stotend tot stilstand.
De fiets heeft inderdaad CSS velgen en beide worden regelmatig glimmend schoon gepoetst. Vorig jaar heb ik al met hagelnieuwe groene en grijze blokken geëxperimenteerd vanwege de slechte remwerking. Ik had de fiets toen net als 1,5 jaar oude 2e hands gekocht.
Het rijwielpalijs in Bilthoven zie ik als een zeer vakkundige rijwielhersteller waar ik voor goed advies en en goed vakmanschap regelmatig onderhoud uit laat voeren.Dus daar zal het naar mijn idee niet aan liggen.
Maar of de Magura of CSS velgen de oorzaak zijn is voor mij, als leek, niet echt relevant: Bij mijn fiets werkt de combinatie niet met als gevolg dat het enorme plezier waarmee ik bij droog weer rondfiets omslaat in doodsangst bij regen.