Ik ben ook afgestapt van het echte lightweight verhaal.
Bikepackend in the Pyreneeën is m'n Easton Kilo tent gewoon aan flarden gewaaid.
Echte rommel was dat.
Service van Easton is waardeloos. Ze lieten me via de winkel waar ik de tent kocht, weten dat ik 'm wel verkeerd opgesteld zou hebben.
Na meer dan duizend kampeernachten (niet in die Kilo), denk ik dat ik wel beter weet hoe en waar een tent op te zetten dan de meeste Easton bediendes...
Heb toen in de plaats een Decathlon tentje gekocht (weinig anders voor handen in Frankrijk).
Tot mijn grote verbazing beviel deze Decathlon 'Quick Hiker Ulra Light' (2 kg) me best. Stevig, waterdicht, klein tentje.
Heb 'm nog steeds om te gaan bikepacken.
Ik heb ook de Nigor Wicki-Up.
Ben er niet tevreden over.
Het bovenste gedeeltevan de binnentent is al 2 keer doorgescheurd.
Eén keer tijdens het snel opzetten toen het regende, en één keer gewoon toen ie opgesteld stond.
Heb er o.a. mee gekampeerd in Schotland en Noorwegen.
Zelfs als je de tent met de scheerlijnen goed vastzet voldoet dat gewoon niet als de wind een beetje opkomt. Met ruw weer lig je NIET gerust in deze tent.
Ik heb ook een Hilleberg Nallo 2 GT.
Supertent !
Ik zou niet meer voor de GT versie gaan.
De ruimte is super, maar je moet ook een groot genoeg vlak terrrein vinden. Ik ben een wildkampeerder, dus niet altijd even evident.
Mijn volgende tent wordt één van deze:
- Hilleberg Allak
- Hilleberg Jannu
- Hilleberg Staika (twijfelachtig, want toch wel zwaar)
Een tentje dat ik blijf vermelden, omdat ik er ook zelf telkens weer naar terug grijp: Salewa Micra 2.
Goedkoop, goed materiaal, goed formaat voor 1 persoon en super waterkolom.
Zwakke punt van deze tent zijn de ritssluitingen.
Investeer in een goede tent
Zoals eerder aangehaald, een nachtje b&b kost je minimum 50 euro, dus een tentjevan enkele honderden euro's meer heb je snel verdiend, als je de kost per nacht dat je errin slaapt gaat berekenen.
Bikepackend in the Pyreneeën is m'n Easton Kilo tent gewoon aan flarden gewaaid.
Echte rommel was dat.
Service van Easton is waardeloos. Ze lieten me via de winkel waar ik de tent kocht, weten dat ik 'm wel verkeerd opgesteld zou hebben.
Na meer dan duizend kampeernachten (niet in die Kilo), denk ik dat ik wel beter weet hoe en waar een tent op te zetten dan de meeste Easton bediendes...
Heb toen in de plaats een Decathlon tentje gekocht (weinig anders voor handen in Frankrijk).
Tot mijn grote verbazing beviel deze Decathlon 'Quick Hiker Ulra Light' (2 kg) me best. Stevig, waterdicht, klein tentje.
Heb 'm nog steeds om te gaan bikepacken.
Ik heb ook de Nigor Wicki-Up.
Ben er niet tevreden over.
Het bovenste gedeeltevan de binnentent is al 2 keer doorgescheurd.
Eén keer tijdens het snel opzetten toen het regende, en één keer gewoon toen ie opgesteld stond.
Heb er o.a. mee gekampeerd in Schotland en Noorwegen.
Zelfs als je de tent met de scheerlijnen goed vastzet voldoet dat gewoon niet als de wind een beetje opkomt. Met ruw weer lig je NIET gerust in deze tent.
Ik heb ook een Hilleberg Nallo 2 GT.
Supertent !
Ik zou niet meer voor de GT versie gaan.
De ruimte is super, maar je moet ook een groot genoeg vlak terrrein vinden. Ik ben een wildkampeerder, dus niet altijd even evident.
Mijn volgende tent wordt één van deze:
- Hilleberg Allak
- Hilleberg Jannu
- Hilleberg Staika (twijfelachtig, want toch wel zwaar)
Een tentje dat ik blijf vermelden, omdat ik er ook zelf telkens weer naar terug grijp: Salewa Micra 2.
Goedkoop, goed materiaal, goed formaat voor 1 persoon en super waterkolom.
Zwakke punt van deze tent zijn de ritssluitingen.
Investeer in een goede tent
Zoals eerder aangehaald, een nachtje b&b kost je minimum 50 euro, dus een tentjevan enkele honderden euro's meer heb je snel verdiend, als je de kost per nacht dat je errin slaapt gaat berekenen.