Ik vind die vraag prima in dit topic passen!
Voor rijst kom je een heel eind met 1.8l, maar voor pasta zit je rond de 3 liter (anders wordt het een groot plakkaat).
Betreft kookpannen:
ik thuis heb een fijne stokoude alu pan van 5 liter. Als die erop past ben ik meteen klaar (scheelt weer geld). Anders wordt het shoppen geblazen. Bo-Camp (misschien de alu rondo's?) is goede prijs/kwaliteit, of ik splurge en koop een setje MSR pannen (ook wel te doen).
Betreft roerbakken heb ik mijn zinnen gezet op een van deze goedkope pannen:
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikel ... hapjespan/
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikel ... nt-wokpan/
Bij Denig waren ze heel enthusiast over de Bo-Camp Sprint koekenpan (witte coating!) en ik deel na deze vakantie hun enthusiasme. Licht, stevig en bakt niet aan voor een heel erg prettige prijs. Ik heb ook nog geen kras op de bodem gekregen. Let op! de witte uitvoering is volgens mij geen teflon.
De pannenset zal zijn (give or take) 1x koekenpan/1x hapjespan/1x 3l pan/1x 2l pan/1x alu-ketel
De ketel is overbodig maar ik vind het makkelijker met koffie en thee zetten. Je zou ook de 2l pan kunnen weglaten, maar dan wordt je wel een beetje inflexibel. de koekenpan is wel iets waar ik over twijfel, maar ik heb hem en is klein. Bovendien bevalt hij heel goed.
Hou er rekening mee dat we een kinderkar hebben en dat bepaalt de snelheid. Dat de ander dan een kilootje meer meeneemt is bijzaak. Ik zal niet veel gaan klimmen en vaker dan de meesten hier af en toe een paar dagen stil gaan staan als de kinderen dat aangeven. Wij peddelen dan wel in straf tempo, maar als het rolt heb je in Noord-West Europa geen issues met het gewicht.
Als je zonder kleine kinderen bent en of wil klimmen is deze opzet compleet onzin. en ga je veel meer op gewicht en volume letten. Maar passen klimmen vind ik eng, een touringbus vlak achter je terwijl je met 8 km omhoog kruipt vind ik ontzettend stresssend, ook al omdat ik het vreselijk vind om aan de rand van een afgrond te moeten stoppen om ze te laten passeren.
Ik ben ook behoorlijk verkeerschuw geworden, dus ik vind Duitsland veel prettiger dan Frankrijk (veel hoffelijker in het verkeer en veel meer fietspaden).
Kortom neem mijn bagagelijst met een flinke zak zout.