door
EnriceV » ma 17 aug, 2015 17:59
headlight schreef:inmiddels twee dagen gereden op de broek, het is een hele verbetering met de vorige situatie (vandaag in gymbroek moeten rijden) maar na 30km gaat het toch wat schuren.
Inmiddels heb ik ook een tweede broek gekocht, een korte Vaude. maar deze heb ik nog niet kunnen testen, gezien het weer, denk dat ik er morgen gewoon een gymbroek overheen doe.
Misschien moet je het niet in km's uitdrukken, maar in tijd. Want 30 km kan zowel één uur zijn als 2,5 uur. Desondanks is mijn gevoel toch dat je langer comfortabel zou moeten kunnen zitten:
- staat je zadel in een goede hoek?
- staat je zadel niet te hoog? In principe zit je immers stil op je zadel en zou schuren tot een minimum beperkt moeten zijn. Je zou moeten voelen dat je benen op en neer gaan, maar je bekken stabiel en horizontaal blijft.
- zweet je erg hard? (in dat geval kan je de boel wat droog houden met talkpoeder)
- hoeveel gewicht er op het zadel komt is functie van je eigen gewicht, hoe hard je steunt op je stuur en vooral hoe hard je trapt: je voeten duwen immers pedalen omlaag waardoor het effectief gewicht op je zadel afneemt. Hoe harder je duwt hoe minder je dus op je zadel steunt.