Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke regenbroek? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke regenbroek?

Ik fiets altijd met waterdichte bergschoenen. Als je daar aan gewend bent is het hele overschoenen verhaal overbodig en je hoeft geen "wandelschoenen" mee te nemen.
Ik heb wel lichte "waterschoenen" bij op vakantie om rond de tent te gebruiken of snel naar het toilet te kunnen lopen 's nachts.

Qua regenbroek gebruik ik de Montbell raintrekker http://www.carldenig.nl/montbell-rain-t ... pants.html die het naar mijn idee prima doet. Ik heb er alleen nog geen langdurige (3 uur of meer) fietstochten in de regen mee gedaan, maar kortere stukken en lange wandelingen gingen prima. Er zit een zeer solide rits constructie in waardoor deze prima over bergschoenen gaat en de broek komt in een klein bewaarzakje. Wat mij betreft een aanrader qua prijs-kwaliteit.
Ik heb ook dichte wandelschoenen - lage Hanwags die waterdicht zijn. Maar omdat Keen sandalen veel minder wegen denk ik eraan om die mee te nemen tzt.

De broek die je noemt ga ik morgen even naar kijken. Dank voor deze nieuwe toevoeging
Ik gebruik sinds een jaar de Berghaus packlite. Het is de beste broek die ik tot nu toe heb gehad: hij past goed (vorige regenbroeken waren voor mij vaak te kort of te breed) en in Schotland heeft hij een halve dag 'torrential rain' prima doorstaan.
Verder gebruik ik waterdichte sokken van Sealskinz, en wel de dunste versie. Die bevallen me beter dan overschoenen en zijn ook goed te combineren met fietssandalen als het geen sandalenweer is.
Kees - fijn te weten dat de paclite het goed doet op de fiets en dat de dunste sealskinz het goed in de sandalen doen. dacht zelf trouwens aan een iets dikkere variant (vergelijkbaar met wandelsokken) maar misschien is dat niet nodig.

Top voor nu:
Berhaus Paclite (180 gr) (duurste + lichtste)
Vaude Tremalzo (? gr vermoed rond de 250 afgaand op andere gelijksoortige modellen)
Vaude Tiak (253 gr)

Heb de Vaude Drop soort van laten afvallen omdat bovenstaande allemaal ritsen hebben die extra ventilatie geven.
Net gekeken maar dit is al wel een heel oud draadje. Heb bij tests reviews niet over de slechte ritsen kunnen vinden.

@Kees - wat vind jij van de ritsen van de Paclite - goed/ slecht + waarom?
Bij mij lieten de ritsen geen water door. Deze ritsen hebben hele kleine tandjes die bedekt lijken te zijn met een waterdichte coating. En dat lijkt te werken, in ieder geval tot nu toe. Of dat over 5 jaar nog zo is, kan ik nu nog niet voorspellen.
Dat is goed te weten en wie over 5 jaar leeft wie dan zorgt, nietwaar? :wink:
[quote="Inge1"

Top voor nu:
Berhaus Paclite (180 gr) (duurste + lichtste)
Vaude Tremalzo (? gr vermoed rond de 250 afgaand op andere gelijksoortige modellen)
Vaude Tiak (253 gr)

Heb de Vaude Drop soort van laten afvallen omdat bovenstaande allemaal ritsen hebben die extra ventilatie geven.[/quote]

Waarom van die dure regenbroeken? Voor het wandelen een lichte regenbroek oké. Maar op de fiets slijt het zitgedeelte best wel snel. Ik koop nu Agu regenbroeken van rond de vijftig Euro. Ik zit niet de hele dag in de regen op de fiets en die voldoen prima.
Simpelweg omdat ik de goedkopere broeken niet fijn vind. Veel zweten, ongemakkelijk zitten + vaak een stukje zwaarder. De gebieden waar ik naar toe ga/ wil zijn nogal regengevoelig dus mn tijdens vakanties zal ik ze best vaak nodig hebben.
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en het is een Paclite geworden - oa door het lichte gewicht, mogelijkheid tot ventileren (zijritsen), en en leuke prijs.

Hoop hem vandaag/ maandag in huis te hebben.
Inge waar ben je geslaagd?
zoek ook nog iets.
Anja
Anja - ik heb hem besteld bij bergfreunde.nl http://www.bergfreunde.nl/berghaus-pacl ... 87476efbd4. Had nog een bon van 5,-- korting van ze liggen - gekregen na mijn regenjack bestelling http://www.bergfreunde.nl/patagonia-wom ... 52d49b3eba. Zag dat ze hem nu niet meer hebben - mijne was met 50% korting.

Andere site waar ik eea heb besteld is: bergzeit.nl
Broek (+ exped drybag 22l als tent hoes en misschien om mijn matje in te doen en een packing cell M van StS als EH doosje of voor de kookspullen) en zit perfect mt L + lengte 33" is precies goed voor mijn binnenbeen lengte van 81 cm. Zit lekker lang maar niet te lang- vind ik fijn. Afwerking ziet er netjes uit en er zit zelfs een tasje bij waar je de broek in kunt doen.

Kortom ik ben er blij mee en weer een stukje uitrusting waar ik niet meer over na hoef te denken :)