Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waterdichte fietstassen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

waterdichte fietstassen

Ga je met een rugzakje fietsen? Ik zou dat niet willen. Ik gebruik een Deuter Bike One 20 voor woon-werkverkeer, en daarvoor is-ie prima, maar er zit alleen wat kleding in. Ik ga dan al best wel transpireren, en zou er niet voor willen kiezen om dat een hele dag te hebben.
Woonwerk is overigens wel op de racefiets in de zomermaanden, net geen drie kwartier enkele reis.
Dat heb ik inderdaad gelezen, dat daarom veel mensen er niet voor kiezen.
Maar, ik heb het een en ander gemaild, met verschillende websites en ik zie het al helemaal zitten. Dat ik met een rugzak wegga.

Met de Bike One 18 SL, kan je niet alleen fietsen, maar ook wandelen. Kortom je kan er ook een helm in kwijt en er zit een zit mat in. Het lijkt mij erg ideaal en wie weet schrijf ik er een keer een review over. (ook als andere hier interesse in hebben?)
Nou, je helm gaat er niet ín hoor, maar wordt er met een netje aan bevestigd. Werkt prima. En dat matje heb ik ook, kan ook worden vervangen door een waterzak. Lijkt mij niet dat je elke keer dat matje uit een volle rugzak gaat trekken om lekker te zitten. Is ook vrij dun.
Regenhoes is overigens top.

Zo, die review hoef je ook niet meer te schrijven :wink: .
Zorg dat je twee riempjes bij je hebt voor als je ontdekt dat een rugzak toch heel naar is. Dan kun je hem alsnog achterop binden. Als wandeloptie was er ook nog het Ortlieb rugpand waarmee je van een fietstas een kleine rugzak maakt.
Volgens mij is die alleen geschikt voor een frontroller, maar zeker weten doe ik dat niet.
Voor Front- en Back-Roller (v.a. 1995), Bike-Packer (v.a. 1996), Sport-Packer, Bike-Tourer en Bike-Shopper. Bron. (PDF, 288kb)
Geschikt voor allebei. Eerlijk gezegd zit het met zo'n grote backroller niet heel lekker, zeker niet als je er veel gewicht in hebt, maar het kan wel.
Dank voor de verheldering, my bad.
Lynn, fietsen en sturen met een stuurtas en/of voortassen aan je lowriders stuurt ANDERS. Voor sommige mensen is dit ' anders' hell of zwaar omdat ze dit niet gewend zijn. gewichtsverdeling in de vorm van een stuurtas tegenover twee achtertassen lijkt mij minimaal. Nu zou het kunnen dat er mensen moord en brabd gaan schreeuwen over o.a. dat tassen op zich ook wat wegen en dat je weinig mee moet nemen en wat je meeneemt licht en compact moet zijn en nog veel meer.
Ik weet niet wat je budget is maar ik zou zeggen koop lekker voor- en achtertassen en een stuurtas, evt. tweede hands. Tassen die niet waterdicht zijn, kosten minder en met een plastic zak houdt je ook je spullen droog. Vind je vakantiefietsen zo vreselijk leuk, ga je lekker sparen voor waterdichte tassen.
Lichte, compacte en waterdichte kampeerspullen zijn aan de prijs en veel mensen bouwen hun arsenaal aan spul in een aantal jaar op.
Ga eens mee met een fietsweekendje van de Wereldfietser. Je ziet allerlei soorten tenten, matjes, brandertjes, fietstassen en weetikveel watnogmeer.
Succes, Loes