Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vragen over een 'wat sportievere' fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vragen over een 'wat sportievere' fiets

Ave Gone schreef:
Carl schreef:Ik heb de goeie ouwe Shimano PD-M324, ben daar zelf best tevreden over (op het moeizame onderhoud na) en ik ben er nog nooit mee gevallen. Verhalen dat 'iedereen in het begin wel een keer valt met klikpedalen' dienen wat mij betreft met een korrel zout genomen te worden;
Dat jij er nog nooit mee gevallen bent betekent niet automatisch dat dat de algemene waarheid is en dat je de berichten van anderen dat ze wel gevallen zijn maar moet negeren.
Inderdaad, maar wel dat heus niet iedereen er per definitie een keer mee tegen het asfalt gaat. Precies wat ik schreef dus. :wink:

Carl
Ja, je goedbedoelde woorden kunnen op dit forum prachtig worden verdraaid teneinde een ander doel te dienen, hahaha!
captain_fabulous schreef:
Alien schreef:Shimano Ultegra/105 afmontage, dat is echt geen troep uit de bak met afkeur, hoor.
Ja, maar welke onderdelen zijn dat? Een 105 deraileur is natuurlijk prima, maar als de crank wel uit de goedkope onderdelen bak komt, bijvoorbeeld...
Ben ik nou de enige die niks aan z'n klikvinger mankeert?
Specificatie op de Trek website schreef:Schakelsysteem
Versnellingen: Shimano R770, 10 speed
Voorderailleur: Shimano R773
Achterderailleur: Shimano Ultegra
Crankstel: Shimano 105 50/39/30
Cassette: Shimano 105 12-27, 10 speed
Ik rij zelf inmiddels al 5000 km op een Trek 7.4 uit 2015 en hij bevalt mij zeer goed. Hij rijdt comfortabel maar ook sportief. Het standaard zadel heb ik direct vervangen door een Brooks B17. Verder kun je gemakkelijk drager en spatborden monteren. Trappers heb ik inmiddels ook vervangen.
Bedankt voor de reacties, sommige reacties lokten anderen uit.....maar vooruit.
Ik ga eens naar de genoemde pedalen en schoenen kijken.
Die Duitse fiets ziet er mooi uit, maar ik zoek bij mij in de buurt en een 2e hands voor een redelijk bedrag. Zitten hier prima fiets winkels, en die willen natuurlijk gewoon verdienen dus ik moet wat onderhandelen.
Hoef geen naafdynamo etc, dat zit wel op de trekkingfiets.
Inge ik hou jouw aanbod even in beraad. Ga het eerst eens goed bestuderen.
Anja.
Is goed. Laat tzt maar weten.