door
Georg » di 09 jun, 2015 08:33
Ik gebruik van Ortlieb de classic backroller en de plus backroller.
Beiden zeer solide en waterdicht. Erg praktisch ik gebruik; met name juist de door sommigen bekritiseerde schouderriem (hotels, treinen, luchthavens!), bovendien zorgt die riem voor een goede waterdichte sluiting met de 'lipjes' aan de zijkant naar beneden.
Wat betreft een ander veelgenoemd kritiekpunt, het rammelen van de tas aan de drager op slechte wegen; ik gebruik geen opvulstukjes van Ortlieb maar ik heb de diameter van de drager vergroot mbv stukjes caravan-waterslang met zwarte tape omwonden tot exact de juiste maat; daarmee zitten de tassen rammelvrij.
Enig kritiekpunt van mij is, naast het gewicht van met name de classic versie, de aan de binnenzijde van de tas uitstekende moeren/uiteinden van moeren. Dat is nogal onhandig bij het in de tas stoppen van bijv een boek of notitieboek, er ontstaat dan ook makkelijk een afdruk van die moer in je bagage.
(Ik begreep overigens dat in modeljaar 2015 dit euvel verholpen is met vlakkere bevestigingen, maar of dat zo is heb ik zelf nog niet kunnen vaststellen )