Goeie vraag, hoor! Niet de vlag (alleen de gemeente Blaricum voert die), maar er is wel een gevelsteen van het Blaricumse wapen in m'n geboortehuis, die m'n opa in 1922 heeft laten aanbrengen. In 2005 heb ik een houten kopie op ware grootte gemaakt en die zit nu op de gevel van m'n Zweedse huis. Het bestaat uit drie korenbloemen, die ik heb uitgesneden. Het blok hout heb ik bij een molenmaker besteld.bert sitters schreef:Nergens de vlag van Blaricum?
Dat is nog niet alles: in Blaricum zijn de huisnummers oranje met zwarte cijfers, het huisnummer van dat Zweedse huis heb ik ook uit Blaricum besteld.
Op 7 april j.l. ben ik nog even in het oude dorp Blaricum geweest, waar mijn wieg stond. Maar hoewel de meeste bebouwingen nog bestaan, is de sfeer erg veranderd. Nu overal rijke mensen met SUV’s en bolides. Waar ik vroeger in andere tuinen makkelijk kon spelen, staan er nu hoge stalen hekken met overal bewakingscamera’s. De “klik” met het Blaricum van nu is weg, blijven alleen m’n nog sterke jeugdherinneringen over. Wel ben ik nog lid van de Historische Kring aldaar, omdat ik een omvangrijke collectie oude foto’s en boeken heb.
De Wereldfietser is tenslotte in Blaricum opgericht (camping Woensberg), toch?