Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koken in een Ziploc zakje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koken in een Ziploc zakje

Ave Gone schreef:
Revanho schreef:Voor af en toe een paar dagen zal het wel minder kwaad kunnen. En iemand die dagelijks blikvoeding of in plastiek verpakt voedsel eet krijgt waarschijnlijk meer rotzooi binnen.
Dat kun je niet onderbouwen, al is het maar omdat je termen gebruikt als plastiek en rotzooi.
Er was een verkeerd link in mijn post geslopen, dat is bij deze rechtgezet. Er zijn trouwens ook experimenten gebeurt van mensen die gedurende enige tijd bijna enkel blikvoeding aten, de waarden van BPA in hun bloed nam daarbij op korte tijd schrikbarend toe.

Renaat
Als ik het artikel zo lees wordt het wel erg duidelijk dat het de politiek is die al decennia draalt met de oplossing: duidelijke, eenvoudige en dwingende regelgeving. Dat ftalaten vervelend zijn wisten wel ook al toe ik begon te studeren, ergens in het begin van de jaren tachtig van de vorige eeuw. Dat geldt ook voor de meeste andere genoemde stoffen.

Maar anderzijds is het lastig om te voorkomen dat mensen dingen gaan gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn, zoals laagsmeltende plastic zakjes als kookzakje :lol:
Ave Gone schreef: Maar anderzijds is het lastig om te voorkomen dat mensen dingen gaan gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn, zoals laagsmeltende plastic zakjes als kookzakje :lol:
Absoluut. Dat was ook zowat de essentie van mijn boodschap. Als verpakking die wel bedoeld zijn voor voedsel al vaak onbetrouwbaar zijn, is het dan wel een goed idee om verpakking die niet bedoeld zijn voor warm voedsel als 'kookpot' te gebruiken?

Renaat
Revanho schreef:
Ave Gone schreef: Maar anderzijds is het lastig om te voorkomen dat mensen dingen gaan gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn, zoals laagsmeltende plastic zakjes als kookzakje :lol:
Absoluut. Dat was ook zowat de essentie van mijn boodschap. Als verpakking die wel bedoeld zijn voor voedsel al vaak onbetrouwbaar zijn, is het dan wel een goed idee om verpakking die niet bedoeld zijn voor warm voedsel als 'kookpot' te gebruiken?
Renaat
Dan moet je weten waar het van is gemaakt. Als het puur (L)(LD)PE is kan het weinig kwaad, behalve dat je het risico op brandwonden loopt als je soep door het smeltende zakje heen valt.

Echt goed is het nooit. Aluminium is ook betwist, roestvaststaal beval een fikse portie chroom en het email van geëmailleerde pannen en potten bevat ook regelmatig bepaalde vervelende stoffen, zeker als het om leuke kleurtjes gaat en het ding uit een land komt waar het er allemaal nog wat gemakkelijker aan toe gaat.
Van leven ga je dood :wink: