Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsverzekeren met vakantie - hoe doen jullie dat? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsverzekeren met vakantie - hoe doen jullie dat?

Dennis ga ik nog even uitzoeken - dank
Inge1 schreef: 1. Aim compact combinatie slot
Afbeelding
Zoiets heb ik van BBB/ Abus nog geen tientje. Gebruik ik om door de tassen te halen wanneer ik even ergens ga zitten of naar binnen ga. Stelt niet veel voor maar hopelijk heeft het een preventieve werking.
Heehoi,

Ik zie een fietsverzekering ook niet zitten. Thuis en op mijn werk staat hij achter slot en grendel. Op reis vermijd ik grote steden en ik gebruik een slot zoals ze dat in het buitenland niet zo gewend zijn. Daarmee zet ik hem altijd aan iets vast, en dan geloof ik het wel.

Verschil is misschien wel dat ik op een ligfiets rij, die worden niet zo snel gestolen omdat het een veel kleinere markt. Zou ook in de premie schelen, ik zou voor drie tientjes in de maand klaar zijn.

Grtjs,
Walter
Inge1 schreef:Zag net in de fietsvakantiewinkel de volgende 2 zaken maar weet niet of ze nut hebben om naast mijn trelock slot te gebruiken op vakantie. Misschien voor de gelegenheidsdief? Graag jullie gedachten.
Als dat Trelock slot er zo eentje is die aan je frame vast zit en door je achterwiel gaat, zou ik dat er sowieso afhalen, en vervangen door een geharde ketting. Je achterwiel blokkeren is zinloos als je in een omgeving bent waar veel busjes, grote aanhangers en campers zijn, zoals een camping. Zet hem gewoon met een ketting aan iets vast, dichtbij je tent.

Groetjes,
Walter - moet dat ding nog steeds van z'n stadfiets slopen.
[quote="Inge12. Fietsalarmslot intellilocks
Afbeelding[/quote]

Deze heb ik ook een tijdje naar zitten kijken, maar hij is best groot en zwaar.
Als je een alarm erop wilt hebben, dan bestel je voor een paar euro een bewegingssensor bij een van de Oosterse bedrijven. Ik heb die tijdens mijn vakantie erop en werk puur als schrik en attentiewaarde. Je voorkomt er niets mee.

Daarnaast heb ik een stalen kabel (1 cm dik, in plastic) die in mijn vaste fietsslot klikt. Die sla ik om een vast object (hek, paal, boom) en dan door onze twee fietsen (ook M-Gineerings :-) ) en dan in het slot.
Deze is relatief licht en gemakkelijk op te bergen.
@Hans - volgens de fietsvakantiewinkel zou hij licht moeten zijn - maar heb nog geen gewicht kunnen ontdekken. Neem jouw woord voor zwaar meteen aan.
Heb jij toevallig een link van welke sensor jij hebt - ben hier niet handig in + in thuis. Alsmede een link van het kabelslot wat je hebt. Mijn dank is alvast groot. Dat wat je aangeeft van het vastleggen - zo had ik het ook in gedachten.

@Walterje dat slot gaat er niet af - is erg makkelijk voor rondom thuis als je heel even van je fiets af bent (maar in het zicht hebt) en een vereiste voor een eventuele verzekering.

Code: Selecteer alles

dat slot gaat er niet af - is erg makkelijk voor rondom thuis als je heel even van je fiets af bent (maar in het zicht hebt) en een vereiste voor een eventuele verzekering
Dat moet je natuurlijk zelf weten. Zo'n ringslot is echter voor een dure fiets volstrekt overbodig, want iemand die zo'n fiets steelt laat zich echt niet weerhouden. Je loopt er immers zo mee weg (achterwiel optillen) of laadt hem in een busje. Zelf meegemaakt met een goedkopere fiets.
Het nut van een slot voor een fiets die je in de gaten houdt ontgaat me eerlijk gezegd ook...

Overigens is zo'n slot lelijk, zwaar en zorgt voor een opeenhoping van vuil als je eens in het terrein fietst.
Inge1 schreef:@Walterje dat slot gaat er niet af - is erg makkelijk voor rondom thuis als je heel even van je fiets af bent (maar in het zicht hebt) en een vereiste voor een eventuele verzekering.
Je kan hem er toch voor je vakantie even afschroeven? Scheelt minstens een halve kilo én een sleuteltje dat je kwijt kan raken. Meer dan twee minuten werk zal het niet zijn.

Dat verzekeringen het eisen, is voor mij al een reden om niet met ze in zee te gaan. Ik hou niet van zaken doen met mensen die niet weten waar ze het over hebben ;-)

groetjes
Walter
waltertje schreef: Dat verzekeringen het eisen, is voor mij al een reden om niet met ze in zee te gaan. Ik hou niet van zaken doen met mensen die niet weten waar ze het over hebben ;-)

groetjes
Walter
Het is logisch dat een verzekeraar vraagt om een bepaalde veiligheid, met bijvoorbeeld 2/3 of 4 sterren. Zie de lijst, als er een 3 sterrenslot vereist is kan je voldoende kiezen. Op een mountainbike ga ik geen slot plaatsen, maar koop er een los beugelslot bij die klein genoeg is en niet al te zwaar maar toch voldoet. Zo kan ik deze makkelijk in rugzak doen.

http://www.stichtingart.nl/sloten_resultaat.asp
@Waltertje dat zou kunnen - maar als ik de fiets voor de vakantie verzeker kan dat weer niet en dat laatste was ik nu net van plan. Mits ik natuurlijk een geschikte verzekering kan vinden.

@Jan - klopt als iemand ten kostte van alles het wil meenemen houd geen enkel slot onderweg of thuis een gesloten garagedeur hem/ haar tegen. Voorlopig vind ik het erg prettig dat het slot erop zit, terrein fietsen doe ik niet of nauwelijks. Althans momenteel en als dat tijdens ene vakantie eens gebeurd dan kan daarna bij thuiskomst het slot eraf en alles goed schoongemaakt worden.

Lelijk, acht het is maar net waar je je aan stoort.
Inge1 schreef:@Hans - volgens de fietsvakantiewinkel zou hij licht moeten zijn - maar heb nog geen gewicht kunnen ontdekken. Neem jouw woord voor zwaar meteen aan.
Heb jij toevallig een link van welke sensor jij hebt - ben hier niet handig in + in thuis. Alsmede een link van het kabelslot wat je hebt. Mijn dank is alvast groot. Dat wat je aangeeft van het vastleggen - zo had ik het ook in gedachten.
Op deze pagina zie je een voorbeeld van het fietsalarm. En precies dezelfde bestel je voor een paar euro bij bv AliExpres.

Het slot kun je zien op deze pagina. Het weegt 350 gram.
(Let niet op de andere spullen. Het is een oudere foto. Een tenthamer neem ik al jaren niet meer mee. Een van mijn gênante fouten uit het verleden... :roll: )
Friso* schreef:
waltertje schreef: Dat verzekeringen het eisen, is voor mij al een reden om niet met ze in zee te gaan. Ik hou niet van zaken doen met mensen die niet weten waar ze het over hebben ;-)

groetjes
Walter
Het is logisch dat een verzekeraar vraagt om een bepaalde veiligheid, met bijvoorbeeld 2/3 of 4 sterren.
Het maakt niet uit hoeveel sterren een ringslot heeft. De werkelijke beveiliging is vrijwel nihil, omdat dieven de fietsen met tien tegelijk in een busje schuiven. Ik kan werkelijk niet bedenken waarom verzekeringsmaatschappijen een ringslot eisen ipv een kettingslot om de fiets aan de vaste wereld te zetten. Verzekeringsfraude kan het ook alleen maar voorkomen bij mensen die niet slim genoeg zijn om een nieuw slot te kopen.

Groetjes,
Walter
waltertje schreef: Het maakt niet uit hoeveel sterren een ringslot heeft. De werkelijke beveiliging is vrijwel nihil, omdat dieven de fietsen met tien tegelijk in een busje schuiven. Ik kan werkelijk niet bedenken waarom verzekeringsmaatschappijen een ringslot eisen ipv een kettingslot om de fiets aan de vaste wereld te zetten. Verzekeringsfraude kan het ook alleen maar voorkomen bij mensen die niet slim genoeg zijn om een nieuw slot te kopen.

Groetjes,
Walter
Wat ik bedoel is dat, zover mij bekend, een verzekeraar als Unigarant een aantal sterren als minimum stelt, en je als klant daarbij een slot kan zoeken die aan de gestelde eisen voldoet. Of dit nou een beugel of kettingslot is lijkt mij niet relevant, zolang aantal sterren overeenkomen.

Wat ik altijd doe is een slot door het frame (liefst net boven bracket) aan iets vastmaken dat niet eenvoudig losgemaakt kan worden, en kabel door de wielen.

Edit: website Unigarant
Uw fiets is verzekerd tegen diefstal als u een ART goedgekeurd slot met minimaal 2 sterren gebruikt. Op www.stichtingart.nl ziet u welke sloten hieraan voldoen. Voor vragen kunt u contact openemen met Unigarant of uw rijwielhandelaar.
Hans - dank net maar meteen eentje besteld voor usd 4,00. dan kan die tzt op de fiets.

Dank voor het slot voorbeeld - ga ik naar kijken.
Dag Inge,
Ik heb een cycla fiesptsalarm op mijn fiets gezet. Twee tientjes en loeit als een dwaas als iemand de fiets aanraakt.
Aart - goed te weten dat het lekker veel herrie maakt. Heb een zelfde via aliexpress besteld. Hoop dat die ook lekker veel herrie maakt.
Stel hem alleen niet te gevoelig af, anders gaat hij op de camping ook al af als er om een uur of vier 's morgens een musje op gaat zitten....
Zal ik op gaan letten. Nu ben ik om 400 uur wel al wakker maar vermoed dat de mede-campeerders het niet zullen apricieeren. :wink:
Geen aparte verzekering maar wel een doorlopende reisverzekering met de basisdekking voor bagage.
Meestal met een dekking van plm 500 euro voor de fiets.
Verder voor mijn gemoedsrust een kabelslot (bij voorkeur om vast voorwerp) voor de gelegenheidsdief.

Tip: Voor je sportuitrusting incl fiets kun je bij de Eurpeesche de rubriek bagage met 2500 euro verhogen.
janenlisbeth - nog meer "food for thought" - goed te weten dat je daar de bagagedekking kunt uitbreiden. Maar dan nog dekt het lang niet alles. En dat zou ik zeker de 1e paar jaar erg fijn vinden. Maar ga ik uitzoeken misschien zijn er nog wel meerdere mogelijkheden.