Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe houd ik m in bezit? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe houd ik m in bezit?

ik ken het probleem
laat mijn fiets eigenlijk nooit alleen en zoek altijd een rustplek waar ik hem kan zien
op de camping gaat die naast me in de tent
dit is dan ook de rede dat ik een hubahuba gekocht heb met een chet hier past die netjes in en ik slaap een stuk beter:)
ook bij een goedkoperren fiets zou ik dit trouwens doen,er is volgens mij niks erger dan s'morgens wakker worden en er achter komen dat je fiets weg is hoe duur die ook was,je vakantie is dan wel voorbij :(
heligek schreef:ik ken het probleem
laat mijn fiets eigenlijk nooit alleen en zoek altijd een rustplek waar ik hem kan zien, op de camping gaat die naast me in de tent
Ik laat m'n fiets nooit lang alleen staan. Bij bezoek aan een kathedraal in Frankrijk stond hij gewoon binnen in de kerk, onder de toren. Hetzelfde tijdens het beklimmen van de campanile in Siena (Italië). Maar lukt niet altijd bij andere bezienswaardigheden. Dan maar alleen een foto van de buitenkant. Supermarkten: zo snel mogelijk weer naar buiten komen. Veel prettiger zijn de kleine dorpswinkels in Ierland; je ziet je trouwe tweewieler vanbinnenuit nog altijd staan.

Afbeelding
De Spar-winkel naast de Saint Patrick's Cathedral in Dublin, 28 aug. 2014
Martin E. van Doornik schreef:
RobB schreef:Wat blijft er nu over van het vrijheidsgevoel van het fietsen als je al met deze vraag bezig bent voor dat je ook maar een km hebt kunnen fietsen :)

Zelf heb ik twee krulsloten van de Action van 2,95 om mijn fiets hangen. Het AXA slot is me te zwaar en is er al direct af gehaald.
Het AXA slot is idd. zwaar, maar wordt door de fietsverzekering (in mijn geval ENRA) verplicht. Zelfs voor m'n nagelnieuwe, superlichte Focus fiets. Andere sloten, geen polis mogelijk.
Ik had hem ook wel 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd op dat slot.
Maar het slot lag thuis dus ik kon altijd de sleutels overhandigen ;)
Ik kan je verzekeren dat een verzekering van zo'n dure fiets zeker gaat bijdragen aan een ontspannen vakantiegevoel..!
@RobB: zorg wel voor dat in ieder geval een van je sleutels gebruikssporen heeft. Dat voorkomt dat je na diefstal moet bewijzen dat je niet reservesleutels hebt laten bijmaken en je fiets verkocht.
Bekend fenomeen gewicht van fiets + slot is constant +-5kg.

Wat betekend "travel light " eigenlijk?
Het gewicht van de fiets of jouw portemonnee.
Zullen we de waardeoordelen achterwege laten? Zie "Light" dan maar als "with peace of mind"...
Martin E. van Doornik schreef:Dan maar alleen een foto van de buitenkant. Supermarkten: zo snel mogelijk weer naar buiten komen. Veel prettiger zijn de kleine dorpswinkels in Ierland; je ziet je trouwe tweewieler vanbinnenuit nog altijd staan.
Afbeelding

Fantastische legging!