Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Weet je waar kan ik betaalbaar "riem aandrijving" frame kopen?[/quote]miro schreef:JPS schreef: Ook qua frames is er keuze zat, van een mountainbike frame van 89 Euro
tot een Surly van van 449 Euro
Het gaat er toch om dat er een versnellingsnaaf in kan?Travelmaster schreef:Ik zie daar zo gauw geen optie voor een trekkingframe met riemaandrijving... of ik kijk eroverheen?
Ohh ja ik snap hem, die riemen zitten geen koppelstukjes ofzo in. Hoe doen andere fabrikanten dat dan? Frame kan uit elkaar?Travelmaster schreef:Hoe wil jij dan die riem in het frame krijgen?
@miro Ik heb een lijstje gevonden met Frame's die er geschikt voor zouden zijn.Travelmaster schreef:Ik zie daar zo gauw geen optie voor een trekkingframe met riemaandrijving... of ik kijk eroverheen?
Het frame dient uitgerust te zijn met een frame tube splitter. Deze kun je zelf ook in frames laten lassen. Maar uiteraard zorgt dit voor extra kosten.JPS schreef:Ohh ja ik snap hem, die riemen zitten geen koppelstukjes ofzo in. Hoe doen andere fabrikanten dat dan?Travelmaster schreef:Hoe wil jij dan die riem in het frame krijgen?
Voor een vakantiefiets niet. Gezien je voor versnellingen gebonden zult zijn aan bijv. een Rohloff versnellingsnaaf of Shimano versnellingsnaaf. Voor een single speed voor evt. woon-werkverkeer zou het prima kunnen. Tube splitters zelf zijn niet duur.JPS schreef:of er iets betaalbaars bij staat moet je zelf maar even kijken, overigens raken we een beetje off-topic want met een belt drive bouw je geen fiets van tussen de 800 en laten we zeggen 1300 Euro. Misschien kun je zelf een item open beltdrive frame ofzo.
Zou best kunnen maar met beltdrive ben je volgens mij altijd veel geld kwijt en het idee is juist om mensen tips te geven hoe ze zelf een betaalbare vakantiefiets kunnen bouwen, zonder overdreven luxe. Gewoon een Deore Derailleurtje en gaan met die banaan.Travelmaster schreef:Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
Ik reageerde nog steeds op de vraag van miro.JPS schreef:Zou best kunnen maar met beltdrive ben je volgens mij altijd veel geld kwijt en het idee is juist om mensen tips te geven hoe ze zelf een betaalbare vakantiefiets kunnen bouwen, zonder overdreven luxe. Gewoon een Deore Derailleurtje en gaan met die banaan.Travelmaster schreef:Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
Snap ik hoor, bedankt.Travelmaster schreef:Ik reageerde nog steeds op de vraag van miro.JPS schreef:Zou best kunnen maar met beltdrive ben je volgens mij altijd veel geld kwijt en het idee is juist om mensen tips te geven hoe ze zelf een betaalbare vakantiefiets kunnen bouwen, zonder overdreven luxe. Gewoon een Deore Derailleurtje en gaan met die banaan.Travelmaster schreef:Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
100% Chromoly; suspension corrected for 80mm of travel.Travelmaster schreef:Volgens mij moet dat wel passen ja. Beide hebben een non-tapered passing. Het is wel verstandig je ervan te vergewissen of de vork een vervanging kan zijn voor een 100mm verend exemplaar, waar het frame voor bedoeld is.