Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets bouwen voor 800 Euro, kan dat? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets bouwen voor 800 Euro, kan dat?

JPS schreef: Ook qua frames is er keuze zat, van een mountainbike frame van 89 Euro
tot een Surly van van 449 Euro
Weet je waar kan ik betaalbaar "riem aandrijving" frame kopen?
Wat is "betaalbaar" voor jou...;)?
Travelmaster schreef:Wat is "betaalbaar" voor jou...;)?
80-200 euro. eigenlijk 200 al duur.
Tegenwoordig voor 350 euro via ebay, heb je een mooi carbon frame
Oeh ja, dan zou het speciaal voor riem weleens lastig kunnen worden.
miro schreef:
JPS schreef: Ook qua frames is er keuze zat, van een mountainbike frame van 89 Euro
tot een Surly van van 449 Euro
Weet je waar kan ik betaalbaar "riem aandrijving" frame kopen?[/quote]

Is dit wat je zoekt?

http://bike-x-perts.com/frames/trekking ... ahmen.html
Ik zie daar zo gauw geen optie voor een trekkingframe met riemaandrijving... of ik kijk eroverheen?
Travelmaster schreef:Ik zie daar zo gauw geen optie voor een trekkingframe met riemaandrijving... of ik kijk eroverheen?
Het gaat er toch om dat er een versnellingsnaaf in kan?

Dit is de fiets afgebouwd met Rohloff naaf en ketting maar volgens mij veranderd er niets aan het frame als jij er een beltdrive ketting in wil zetten.

http://www.intec-bikes.de/t08.html?&L=3
Hoe wil jij dan die riem in het frame krijgen?
Travelmaster schreef:Hoe wil jij dan die riem in het frame krijgen?
Ohh ja ik snap hem, die riemen zitten geen koppelstukjes ofzo in. Hoe doen andere fabrikanten dat dan? Frame kan uit elkaar?

Volgens mij zou deze Salsa dat ook kunnen, maar die is ook 450 Euro, kan met carbon voorvork, maar ook met één van staal, een losse Fargo vork van staal kost iets meer dan 100 Euro

https://www.bike-components.de/de/Salsa ... ll-p38680/

Had hem even aangepast want die andere uitvoering was zeker te duur.
Travelmaster schreef:Ik zie daar zo gauw geen optie voor een trekkingframe met riemaandrijving... of ik kijk eroverheen?
@miro Ik heb een lijstje gevonden met Frame's die er geschikt voor zouden zijn.

http://www.gatescarbondrive.com/Manufac ... d%20Models

of er iets betaalbaars bij staat moet je zelf maar even kijken, overigens raken we een beetje off-topic want met een belt drive bouw je geen fiets van tussen de 800 en laten we zeggen 1300 Euro. Misschien kun je zelf een item open beltdrive frame ofzo.
JPS schreef:
Travelmaster schreef:Hoe wil jij dan die riem in het frame krijgen?
Ohh ja ik snap hem, die riemen zitten geen koppelstukjes ofzo in. Hoe doen andere fabrikanten dat dan?
Het frame dient uitgerust te zijn met een frame tube splitter. Deze kun je zelf ook in frames laten lassen. Maar uiteraard zorgt dit voor extra kosten.

Dus is het beste het zoeken naar een frame met een al aanwezige frame tube splitter.
JPS schreef:of er iets betaalbaars bij staat moet je zelf maar even kijken, overigens raken we een beetje off-topic want met een belt drive bouw je geen fiets van tussen de 800 en laten we zeggen 1300 Euro. Misschien kun je zelf een item open beltdrive frame ofzo.
Voor een vakantiefiets niet. Gezien je voor versnellingen gebonden zult zijn aan bijv. een Rohloff versnellingsnaaf of Shimano versnellingsnaaf. Voor een single speed voor evt. woon-werkverkeer zou het prima kunnen. Tube splitters zelf zijn niet duur.

Zie hier: http://www.paragonmachineworks.com/cgi- ... egory=TS09

Het lassen zal ook redelijk binnen de perken kunnen blijven.
Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
Travelmaster schreef:Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
Zou best kunnen maar met beltdrive ben je volgens mij altijd veel geld kwijt en het idee is juist om mensen tips te geven hoe ze zelf een betaalbare vakantiefiets kunnen bouwen, zonder overdreven luxe. Gewoon een Deore Derailleurtje en gaan met die banaan.
Ik heb trouwens een vraagje, de meeste groepsets zijn stukken goedkoper dan losse onderdelen, maar als je een fiets bouwt met een racestuur en STI rem-schakelgrepen
dan heb je evengoed een mountainbike drivetrain nodig om de berg op te komen, bovendien heb je dan ook andere remmen nodig omdat racefietsremmen niet om je tourbanden kunnen en normale v-brakes niet met STI rem-schakelgrepen werken, dit alles is technisch uiteindelijk geen probleem maar dan moet je vrijwel elk onderdeel los kopen en krijg je niet de korting die je op een complete groep krijgt. Mijn vraag is, weet iemand een online shop die wel flinke korting geeft als je meerdere dingen besteld die niet bij dezelfde groep horen?
JPS schreef:
Travelmaster schreef:Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
Zou best kunnen maar met beltdrive ben je volgens mij altijd veel geld kwijt en het idee is juist om mensen tips te geven hoe ze zelf een betaalbare vakantiefiets kunnen bouwen, zonder overdreven luxe. Gewoon een Deore Derailleurtje en gaan met die banaan.
Ik reageerde nog steeds op de vraag van miro.
Travelmaster schreef:
JPS schreef:
Travelmaster schreef:Zo te zien is die salsa niet geschikt. Fabrikanten bouwen inderdaad openingen in, vaak in de staande achtervork, maar je ziet het ook wel in de liggende.
Zou best kunnen maar met beltdrive ben je volgens mij altijd veel geld kwijt en het idee is juist om mensen tips te geven hoe ze zelf een betaalbare vakantiefiets kunnen bouwen, zonder overdreven luxe. Gewoon een Deore Derailleurtje en gaan met die banaan.
Ik reageerde nog steeds op de vraag van miro.
Snap ik hoor, bedankt.
Past deze vork... http://www.universalcycles.com/shopping ... tegory=703

In dit frame? http://www.bike-discount.de/en/buy/cube ... wg_id-8670

Zo ja dan kun je voor nog minder (ik kom op 670 Euro) en prachtige vakantiefiets bouwen.
Of deze voordrager want die past op elke vork.
http://www.vakantiefietsshop.nl/voordra ... rager.html
Volgens mij moet dat wel passen ja. Beide hebben een non-tapered passing. Het is wel verstandig je ervan te vergewissen of de vork een vervanging kan zijn voor een 100mm verend exemplaar, waar het frame voor bedoeld is.
Travelmaster schreef:Volgens mij moet dat wel passen ja. Beide hebben een non-tapered passing. Het is wel verstandig je ervan te vergewissen of de vork een vervanging kan zijn voor een 100mm verend exemplaar, waar het frame voor bedoeld is.
100% Chromoly; suspension corrected for 80mm of travel.