math schreef:
willem12 schreef:
math schreef:.....In de US is er ook een Continental Divide Trail (CDT) waarop fietsers geweerd worden.
Gelukkig beginnen daar ook barstjes in te komen: http://topofusion.com/diary/cdt-synopsis-2/!
Ik begrijp die aandrang om in andermans vaarwater te gaan zitten, tot dat het expliciet verboden wordt, niet. MTB-ers op wandelpaden; motorcrossers op MTB-singletrails, quads (ATV's) die doubletracks en trails-for-rails tot los zand schoffelen. Waarom zouden we elkaars speeltuin kapot maken?
Hoezo de aandrang om ín andermans vaarwater te gaan zitten? Als ik voor mezelf spreek is het juist de aandrang om uit het vaarwater van anderen te blijven, en wel het vaarwater van auto's, vrachtwagens, motoren en andere lawaaierige, roetbrakende en potentieel dodelijke voertuigen. Daarom mijd ik het asfalt zoveel mogelijk en stippel ik mijn tochten uit over onverharde wegen en paden. Ik schrijf met opzet "paden" en geen "wandelpaden", want "wandelpaden" impliceert dat ze zijn voorbehouden aan wandelaars, terwijl de meeste paden in bijvoorbeeld de Alpen voor gemengd gebruik zijn.