Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx Easy Rohler blijft kraken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx Easy Rohler blijft kraken

Ik heb een EasyRohlerEVO van april 2014. Enkele weken na levering van de fiets kreeg ik ook last van een kraak bij het kracht zetten.

In eerste instantie leek het te liggen aan punt dat kan worden losgemaakt om de riem doorheen te halen (losgehaald en vastgezet met montagepasta). Kraak was weg maar kwam in de loop van zomer weer terug.

Gekraak is nu een aantal weken weg en wel na het strakker zetten van mijn ketting. Volgens kwam de kraak doordat de 2 boutjes om de excentrische trapas vast te zetten niet vast genoeg zaten. Boutjes mogen vast met kracht 15 N (kijk maar in instructieboekje, dit is de grootste kracht volgens tabel).

Gezien het feit dat je trapas al vaak is los geweest en vastgezet heeft dit er bij jou waarschijnlijk niets mee te maken maar je weet maar nooit......
Bij mijn fiets (ook een ER) was het een afstandsringetje tussen trapper en crankarm.
zie: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 7&start=20

wie weet...

edit: foutje in URL
fiets82 schreef:
Travelmaster schreef:Wat zegt Idworx zelf? Ik weet niet hoe toegankelijk zij zijn...?
Dank voor je reactie. Idworx verwijst me naar Hans Struijk, maar die krijgen het niet opgelost.
Lijkt mij iets voor een consumenten TV-programma: Tros-Radar of Kassa! :wink:
Het gaat hier niet om een stadsfietsie van 300 Euro.
Of de Consumentenbond... Om er nou direct camera's bij te halen... :lol:
Travelmaster schreef:Of de Consumentenbond... Om er nou direct camera's bij te halen... :lol:
Het gaat wel om een fiets van 4.300 Euro! Dan vind ik dat Hans Struijk ook de kennis in huis moet hebben om dit probleem te verhelpen en anders gewoon een vervangende fiets moet verstrekken.
Volledig met je eens!
Misschien eens tijd voor Fiets82 om persoonlijk contact op te nemen met Gerrit Gaastra, het opperhoofd van Idworx en ontwerper van de ER, en hem het geval voor te leggen? Ik denk dat hij niet blij wordt van het rondzingen van dit verhaal en wellicht de knoop op een minder onorthodoxe manier kan doorhakken in het voordeel van Fiets82.
Bijna medelijken met Hans S 8) .
Pest bij dit soort problemen is dat het maar iedere keer terug lijkt te komen en dat je heel systematisch onderdelen moet vervangen/ruilen om achter het probleem te komen.
Zo hebben wij vorig jaar 4 maanden gezocht naar een kraakje in een hele mooie racefiets van een mooi Nederlands merk (beginnet met een S... 8) ). Tijdens een trainingsritje op Mallorca echt alles uit elkaar gehaald. Invetten, afstellen, momentsleutels erbij. Niets hielp. Bleek uiteindelijk in de bevestiging van het freewheel op de naaf te zitten. Boel is vervangen door FFWD (leveranciers van de wielen) en zowel bij mij als Lisette is het nooit meer terug gekomen. Dat had een fietsenmaker nooit gevonden omdat het gekraak naar voren kwam bij warmte. En dat is er nou eenmaal niet zoveel in een koele werkplaats maar wel als je loopt te sleuren aan je fiets op de Redoute tijdens een mooie zomerse dag in augustus.
Topic starter fiets82 heeft dezelfde vraag gesteld op het forum van sintchristophorus.

Hier heeft Gerrit Gaastra persoonlijk op gereageerd.
http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... ohler-evo/
Op de site van sintchristophorus geeft GG aan dat de dealers van Idworx over een 'kraakjeslijst' beschikken, die ze moeten nalopen bij kraakjes... Als ze het niet kunnen verhelpen gaat de fiets door naar Idworx. Vinden ze bij Idworx in dat geval toch een kraakje van de lijst, dan krijgt de dealer, wederom volgens GG, 'straf'. Is het kraakje 'nieuw', dan komt het alsnog op de lijst.
Hoe zit het nu met de fiets van Fiets82? Heeft Hans Struijk de 'kraakjeslijst' gebruikt of niet? Is de fiets doorgestuurd door Hans Struijck naar Idworx of niet? Heeft Idworx zelf al het mogelijke gedaan om het kraakje te vinden of niet?
Met de antwoorden op deze vragen komt er wellicht wat meer helderheid over het punt wie nu verantwoordelijk is voor het probleem en wie het moet oplossen. Want dat je bij een fiets van 4300,- euro een dergelijk probleem niet wilt hebben lijkt me duidelijk, en dat geldt waarschijnlijk voor alle betrokkenen.
Heel vervelend voor je. Ik ken van deze situatie vast niet alle feiten maar als je sinds Mei 2012 last hebt van allerlei gekraak dan wordt het tijd voor een (kraakvrije) oplossing. Hopelijk pakt een van de betrokkenen (fietsenzaak/ Idworx) de handschoen op.
Ook ik had al lange tijd in tik in mijn idworx off rohler. In het begin getik en dan weer weg maar nu na ruim een jaar werd het steeds erger. Deze afgelopen week met mijn dealer Bikefeeling kontakt opgenomen. Het simpele antwoordt kom maar langs we gaan het oplossen, op zich al een geruststellende gedachte.

Vanavond bij lauran van Bikefeeling geweest met mijn fiets, en na diversen controles van stuur, zadelpen, trapas en het nodige extra smering was ik na enige tijd weer een gelukkige fietser.

De tik is weg en kan weer met een gerust hart op vakantie. Bikefeeling bedankt voor de service !!!!!!!

Groet, Ruud
En hoe lang / hoeveel km heb je er al mee gefietst sinds je hem terug hebt...? Want dat is net het punt: het kan éven weg zijn, maar zomaar weer terug komen.
Travelmaster, ik heb er ruim 15.000 km mee gereden.

Ruud
ruudvangent schreef:Travelmaster, ik heb er ruim 15.000 km mee gereden.
Maar niet sinds je de kraak dinsdagavond hebt laten verhelpen, en dat was nu net de vraag van Travelmaster, die zelf ook wel kan vermoeden dat het nog niet heel veel zal zijn wat je er sindsdien mee gefietst hebt. :wink:

Veel kraakvrij fietsplezier gewenst,

Carl
Dank je Carl, voor het verduidelijken van mijn punt. Te vroeg om te zeggen of de kraak permanent weg is, maak ik hieruit op :wink: .

Maar: so far so good, begrijp ik!
ruudvangent schreef:Ook ik had al lange tijd in tik in mijn idworx off rohler. In het begin getik en dan weer weg maar nu na ruim een jaar werd het steeds erger. Deze afgelopen week met mijn dealer Bikefeeling kontakt opgenomen. Het simpele antwoordt kom maar langs we gaan het oplossen, op zich al een geruststellende gedachte.

Vanavond bij lauran van Bikefeeling geweest met mijn fiets, en na diversen controles van stuur, zadelpen, trapas en het nodige extra smering was ik na enige tijd weer een gelukkige fietser.

De tik is weg en kan weer met een gerust hart op vakantie. Bikefeeling bedankt voor de service !!!!!!!

Groet, Ruud
Dit zou Hans Struijk ook moeten kunnen! :wink:
En dat kan Hans Struijk ook, getuige de woorden van TS:
Het probleem lijkt steeds opgelost als ik de fiets kom halen maar steeds komt het kraken en tikken weer terug.
Het gaat erom dat het permanent wordt opgelost :wink: .
Travelmaster schreef:En dat kan Hans Struijk ook, getuige de woorden van TS:
Het probleem lijkt steeds opgelost als ik de fiets kom halen maar steeds komt het kraken en tikken weer terug.
Het gaat erom dat het permanent wordt opgelost :wink: .
En dat zou elke fietsenmaker moeten kunnen!
En ook dáár ben ik het mee eens. Man, wat ben ik meegaand vandaag.