Hoi Sander,
ik bedoel zeker geen ATB, maar een 26 inch vakantiefiets (dus bijvoorbeeld een Koga Worldtraveller, Santos 2.6 alu, 2.6 cr-mo, T400).
Een ATB is soms te licht (lees; niet sterk genoeg) voor heel zware bagage. Hij kan onrustig sturen, wat vervelend is op drukke wegen. Een ATB heeft soms vering wat voor de meeste vakantiefietstochten onzin is. Hoe blij word je met schijfremmen? Zitten en nokjes op voor een voordrager en achterdrager? Maar daar zijn wel weer andere oplossingen voor. En ik persoonlijk vind vaak 'de zit' op een ATB te diep om lekker te kunnen toeren en om je heen te kijken.
Mavic had jaren geleden een keramische velg (zat ook op de Koga WT-er) die scheurde. Dus als je 2e handsje een velg heeft met Mavic Ceramic erop gedrukt (zwarte kleur velg) krab je dan even achter je oren
ik bedoel zeker geen ATB, maar een 26 inch vakantiefiets (dus bijvoorbeeld een Koga Worldtraveller, Santos 2.6 alu, 2.6 cr-mo, T400).
Een ATB is soms te licht (lees; niet sterk genoeg) voor heel zware bagage. Hij kan onrustig sturen, wat vervelend is op drukke wegen. Een ATB heeft soms vering wat voor de meeste vakantiefietstochten onzin is. Hoe blij word je met schijfremmen? Zitten en nokjes op voor een voordrager en achterdrager? Maar daar zijn wel weer andere oplossingen voor. En ik persoonlijk vind vaak 'de zit' op een ATB te diep om lekker te kunnen toeren en om je heen te kijken.
Mavic had jaren geleden een keramische velg (zat ook op de Koga WT-er) die scheurde. Dus als je 2e handsje een velg heeft met Mavic Ceramic erop gedrukt (zwarte kleur velg) krab je dan even achter je oren