De huidige status van mijn fietszoektocht is als volgt:
Onderhand ben ik er denk ik achter dat een stijve voorvork voor mijn gebruik het beste zal zijn. Als we dan een fitnessbike met een cyclocross fiets vergelijken denk ik dat eerstgenoemde voor langere afstanden toch wat meer comfort biedt.
Dit alles zorgt ervoor dat ik momenteel eigenlijk tussen 2 fietsen twijfel. Dit is wederom de Merida uit de eerste post en de Cube LS Road Race. Laatstgenoemde is iets beter af gemonteerd, maar kost ook 999 euro (150 euro meer dan de Merida). De specificaties van de Cube staan hieronder. De Radon is afgevallen ondanks de goede prijs/kwaliteit verhouding, dit heeft er mee te maken dat ik erachter ben dat deze fiets in Nederland amper (zo niet) te krijgen is.
Om uiteindelijk een goede keuze te kunnen maken wil ik graag terugkomen op de volgende vragen:
- Heeft iemand een idee wat voor bandjes ik eronder zou kunnen gooien, past bijvoorbeeld de Schwalbe Marathon 28 x 1,50 inch? (1,25 is bij nader inzien toch te smal)
- Wie heeft er verder ervaring met een fietsvakantie met een fiets die vergelijkbaar is met de Merida en Cube? (ben benieuwd of deze soort fietsen voldoende comfort bieden)
- Welke van de 2 fietsen zou jullie voorkeur verdienen puur afgaande op de specificaties? (niet alleen derailleurs maar ook afgaande op de naven, crankstel, ketting, wielen, remmen etc.)
- Is de Cube het extra bedrag van 150 euro waard? (ben student dus let op ieder eurootje
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
We komen zo steeds verder in de richting van de uiteindelijke beslissing, ben alvast zeer benieuwd wat jullie reacties zijn op deze vragen en mijn voorlopige keuze voor een fiets zoals de Merida en Cube!
Nils
Cube SL Road Race
- frame Aluminium Superlite Crossroad Double Butted
- color black white red
- size 50, 53, 56, 59, 62
- fork CUBE Road Race, Disc, Taper
- headset CUBE Z-t ECO, top zero-stack 1 1/8" (OD 44mm), bottom integrated 1 1/2"
- stem CUBE Performance, 31.8mm
- handlebar CUBE Flat Race Bar, 660mm
- grips CUBE Natural Fit Race
- rear derailleur Shimano 105 RD-5800GSL, 11-Speed
- front derailleur Shimano 105 FD-5800BML, 31.8mm
- shifters Shimano SL-RS700
- brake system Shimano BR-M355, Hydr. Disc Brake (160/160)
- crankset Shimano 105 FC-5800-L, Hollowtech II, 50x34T, BB Integrated
- cassette Shimano 105 CS-5800, 11-32
- chain Shimano CN-HG600-11
- wheelset Fulcrum Racing 77 CX DB
- tires Schwalbe Kojak Active, 35x622
- pedals CUBE Aluminium MTB
- saddle CUBE Active 1.1
- seat post CUBE Performance Post, 27.2mm
- seatclamp RFR Close 31.8mm
- weight 10,2 kg
http://www.cube.eu/en/bikes/tour/sl-roa ... -red-2015/