De nieuwe maatregel heeft alleen zin als er gehandhaafd wordt, iets wat in mijn woonplaats in het geheel niet gebeurt. Een groot deel van die afgrijselijke scooters rijdt met veel te hoge snelheid, een kilometer of 80 is geen uitzondering, over het fietspad. Waarom is me vaak, overigens niet altijd, een raadsel. Ik zie nog het meest in een algeheel verbod van die dingen. Dat is vrees ik niet haalbaar, dus alles met een motor van het fietspad af en eindelijk eens gaan handhaven.
Om nou iets waar een deel van de bevolking een hekel aan heeft maar gelijk te verbieden voor iedereen vind ik wat overdreven. Wij sportievelingen vinden die scooters misschien rotdingen, maar zij denken waarschijnlijk hetzelfde over die vervelende fietsers die hun maar ophouden op het fietspad. Het lijkt me beter om bedrijfsleven te stimuleren om met betaalbare, milieuvriendelijkere alternatieven te komen en de consument te stimuleren om deze dan ook te kopen middels een gunstige regeling oid.Riny Visser schreef:De snorscooter en snorfiets zouden sowieso verboden moeten worden. De e-bike is een goede vervanging hiervan. Aangezien hele volksstammen op snorscooters en -fietsen te hard rijden, zijn ze in feite brommerrijders en moeten dus een helm op.
Andere oplossing voor vervuiling: 2-takt motoren verbieden: alleen 4-taktbrommers met katalysator toestaan.
Ik vrees dat handhaven op zo'n regel dweilen met de kraan open is en er geen capaciteit voor is. Wie moet dat gaan doen? Politie? Die hebben daar echt geen tijd voor. Bovendien willen we allemaal meer blauw op straat, maar als we een bekeuring krijgen vanwege een verkeersovertreding roepen we dat ze boeven moeten gaan vangen. Ik denk dat onze belastingcenten nuttiger aangewend kunnen worden dan op het handhaven van een verbod van scooters op het fietspad.Marcel vos schreef:De nieuwe maatregel heeft alleen zin als er gehandhaafd wordt, iets wat in mijn woonplaats in het geheel niet gebeurt. Een groot deel van die afgrijselijke scooters rijdt met veel te hoge snelheid, een kilometer of 80 is geen uitzondering, over het fietspad. Waarom is me vaak, overigens niet altijd, een raadsel. Ik zie nog het meest in een algeheel verbod van die dingen. Dat is vrees ik niet haalbaar, dus alles met een motor van het fietspad af en eindelijk eens gaan handhaven.
Dirk