De tip om niet meer de askoppeling te gebruiken van chariot vind ik niet goed. De askoppeling zet geen krachten op de as: de krachten komen op de pad. Die krachten zijn relatief beperkt wat in tegenstelling tot sommige systemen gebruikt Chariot een bolkoppeling. De kar kan dus geen moment uitoefenen op de koppeling. De wel overdraagbare krachten zijn allemaal georiënteerd in een richting dat je frame ze normaal ook te verwerken krijgt. (voor-achterwaarts gaat zit mooi in de richting van de liggende achtervork en werkt tegensteld aan de kracht die ontstaat bij het trappen; boven-onder zet een extra gewicht op de pad, maar het disselgewicht bij kinderfietskarren is relatief laag)
Het grote voordeel van de askoppeling is dat ze op de as zit. Het achterwiel fungeert als scharnierpunt. Hoe verder je de koppeling van de as verwijdert hoe meer je extra krachtoverbrenging gaat creëren: de kar draait immers om het verschoven scharnierpunt terwijl de fiets draait om het achterwiel. Bovendien kan je beter krachten overbrengen op de achterpad van 4-6 mm dik dan op de liggende achtervork die meestal bestaat uit een dus buisje van 1 of 2 mm wanddikte.