Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget voor nieuwe fiets. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Budget voor nieuwe fiets.

Als je wilt weten waar je geld heengaat als je een Koga koopt, tegenwoordig: http://www.bike-eu.com/Sales-Trends/Bus ... IK005733W/

De Accellgroep "doet" in Nederland o.a. Batavus, Sparta en Koga Miyata.

Accell Group N.V. heeft in het eerste halfjaar van 2014 een stijging van de nettowinst gerealiseerd van 13% tot € 27,5 miljoen (1e helft 2013: € 24,5 miljoen), met name als gevolg van een verbeterde verkoopmix, gerealiseerde kostenbesparingen en een boekwinst op het begin dit jaar gedesinvesteerde Hercules (Duitsland). De omzet steeg op autonome basis met 4%. De totale omzet steeg daarmee naar € 506,2 miljoen (1e helft 2013: € 503,8 miljoen). Het bedrijfsresultaat steeg met 7% naar € 38,2 miljoen (1e helft 2013: € 35,6 miljoen).

Die kostenbesparingen van hierboven zie je terug in het assortiment (met name de afwerking) en de garantie en service die nog geleverd wordt. Ook de marges voor de fietsenmakers zijn door de machtsconcentratie bij 1 verkooporganisatie steeds verder uitgehold. Let wel: de Accellgroep is een investeringsgroep; geen fietsfabriek. Het gaat vooral om winstmaximalisatie; dat die met fietsen wordt behaald wordt steeds meer bijzaak. Momenteel vindt er een kaalslag in fietsenmakersland plaats omdat de marges onder druk komen (onder andere door de concurrentie van sites waarop de "A-merken" met korting worden aangeboden door de bedrijven die groot kunnen inkopen) en de last van de mindere kwaliteit bij de verkooppunten is komen te liggen. Aan de ene kant zie je daarom steeds grotere winkels - vaak buiten de steden - die een regiofunctie gaan vervullen, aan de andere kant het uitsterven van de fietsenmaker op de hoek. De marktmacht van Accellgroep en de gevolgen die het heeft alleen al zijn voor mij een argument om deze merken links te laten liggen, maar wellicht is dat misplaatst in deze tijden waarin het normaal is dat het geld in toenemende mate naar boven stroomt en ben ik iets te veel behapt met idealen uit een vergaan tijdperk.

hET is in ieder geval geen jaloezie.
Helaas kom je dat in alle branches tegen, elk zichzelf respecterend merk zal vandaag de dag door op ogenschijnlijke futiliteiten te besparen een hogere winstmarge hopen te krijgen of zoals het steeds vaker gaat hopen te consolideren.
Het vreemdste is nog dat ondanks een vrij handelseuropa waar tal van fietsenmerkenin te koop zijn er kennelijk geen marktwerking plaatsvindt en consumenten en fietsnmakers niet samen overstappen op andere merken.
Maar ja, consumenten vallen meestal nog steeds meer voor blingbling dan voor een goede fiets.
Daarom ook dat ik hier ten rade kom. Ik ben ervan overtuigd dat als ik iedereen zijn ervaring hier optel dat de som een goede fiets zal zijn.
Ik ben voor de fietsverkopers een makkelijke prooi omdat ik er veel te weinig van ken. Het enige wat ik wil is een goede fiets, welke naam er op kleeft maakt mij niet uit :-)
Dat probleem zie je ook met auto's, heel veel mensen zijn graag negatief over een vooraanstaand merk en komen met de meest bizarre verhalen om hun gelijk te halen. (zal wel jaloezie zijn) Zie je helaas ook met fietsen. De truc is altijd om de onzin argumenten te onderscheiden van de serieuze opmerkingen. Succes.
het grote voordeel met fietsen is dat je meestal weet welke onderdelen er in zitten en bij auto's moet is dat een stuk moeijlker vinden.

Een fiets ie meer van en berg onderdelen. maar als de onderdelen bagger zijn, wordt lekkere fietsen van een nieuwe fiets erg snel minder.

Veel plezier (op de zoektocht naar) je nieuwe fiets.
trikke schreef:Het enige wat ik wil is een goede fiets, welke naam er op kleeft maakt mij niet uit :-)
Koop dan een duits merk, of, laat de fiets opbouwen door iemand met kennis.
En waarom geen racestuur?
Het is niet omdat er een racestuur op staat dat ge "diep" gaat zitten hé.
Maar als je de 20km naar je werk wind op hebt, dan is het toch aangenaam om iets dieper te kunnen zitten. En met een racestuur kan je je handen op verschillende manieren plaatsen.
En, en met de prijs van deze: http://www.fahrradmanufaktur.de/katalog ... uct_id=666 , heb je nog een mooie cent over.
Ik heb tot twee jaar geleden twee fietsen gehad waaronder eentje met een racestuur....ik heb er geen goed gevoel op, leg altijd mijn handen bovenop het stuur en nooit onderaan, ook niet tijdens wind tegen. Ik rij veel liever met een ander stuur genre http://www.fahrradmanufaktur.de/katalog ... uct_id=665
Ik rijd nu al 1 jaar op een Koga lightdeluxe.Ofwel 9500 km.
Tocht naar Rome in het voorjaar.Tocht naar Parijs in het najaar.Daar tussen door vele kortere en langere tochten in Nederland.Dit alles met een bepakking van rond de 18 kg. verdeeld over 2 ortlieb zijtassen en een ortlieb travel bag alsmede een stuurtas.
Lichte Hilleberg Anjan 3 tent ,slaapzak en exped matrasje van Carl Denig.Optimus r8 benzinebrandertje en 3 delig pannensetje en als luxe ook nog een stoeltje .
De Koga heeft mij overal gebracht zonder enig probleem.Geen gebroken spaken e.d. ,zelfs geen lekke band.Zeer betrouwbare fiets.Veilig in afdalingen.Mooi compact en stijf frame .En bovendien vind ik het ook een hele mooie fiets .Je kunt aan alles merken dat er door Koga veel aandacht aan is besteedt .
De prijs van €1799,- vind ik value for money.
Ga er eens een proefrit mee maken.
Qua model is de lightdeluxe het model dat ik wil.
Heb je enige aanpassingen gedaan, qua banden of iets dergelijks of is hij na die 9500 km nog in zijn standaardversie zoals bij aankoop?
trikke schreef:Qua model is de lightdeluxe het model dat ik wil.
Heb je enige aanpassingen gedaan, qua banden of iets dergelijks of is hij na die 9500 km nog in zijn standaardversie zoals bij aankoop?
nog helemaal.
Bedankt, dit ga ik zeker mee nemen in mijn zoektocht 8)
Stekeltje schreef:Helaas kom je dat in alle branches tegen, elk zichzelf respecterend merk zal vandaag de dag door op ogenschijnlijke futiliteiten te besparen een hogere winstmarge hopen te krijgen of zoals het steeds vaker gaat hopen te consolideren.
Dit zie je ook bij automerken: sommige modellen van verschillende merken zijn min of meer inwisselbaar, zoals de Peugeot 107, Citroën C1 en Toyota Aygo.
Bij Koga valt het me vooral op dat hun meest gangbare modellen behoorlijk aan de prijs zijn. In 2003 (wel al weer een tijd geleden) was ik op zoek naar een goede toerfiets. Uiteindelijk kwam ik uit bij de Giant Expedition. Die kostte 1200 euro en was mooi afgemonteerd met een mix van Deore, LX en een XT achterderailleur. Deze fiets had eigenlijk geen zwakke punten, of het zouden de tamelijk eenvoudige aluminium dragers moeten zijn geweest.

Ter vergelijking: voor hetzelfde geld kon je een gelijkwaardig afgemonteerde Koga kopen, maar dan als kale hybride (zg. cross-hybride). De meest betaalbare als toerfiets afgemonteerde hybride kostte bijna 1000 euro en was qua afmontage te vergelijken met de bijna 200 euro goedkopere Gazelle Medeo. Ook ben ik bezig geweest op de Signature site: dan begint het pas leuk te worden zo rond de 2000 euro. De gangbare compleet afgemonteerde Trekking serie, zoals de Randonneur en World Traveller zijn volgens mij wel redelijk geprijsd, gezien de afmontage. De prijs voor de wat lichtere, snellere hybrides, zoals o.a. de Light Deluxe, Lightspeed e.d. lijkt ook redelijk, maar dan is het wel een fiets met smalle velgen en bandjes: het oogt minder robuust en comfortabel.
Neen, nog niet aan gedacht. Qua beschrijving voldoet hij wel "Betrouwbaar door de vele typische idworx-details voor door de week naar het werk, in de weekenden voor een mooie, lange tocht en op vakantie van hotel naar hotel".
Bedankt voor de tip.
Ik vind een budget van € 2300,– best veel voor een fiets. Mijn Giant FCR heb ik voor ongeveer € 750,– gekocht en hij voldoet zeer uitstekend als vakantiefiets. Ook nu 11 jaar later nog steeds. Het prijsverschil van € 1550,– kan je makkelijk besteden aan extra spullen en reiskosten.
Voor 750 euro ga ik mijn goesting niet vinden vrees ik. Voorwaarde is dat het een nieuwe fiets is, tweedehands is geen optie....begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen tweedehandse spullen maar een fiets is iets wat ik nieuw wil. Als ik nu zie dat ik met een vsf met Rohloff in de buurt van mijn budget kom dan wekt die tot nu mijn grootste aandacht.
trikke schreef:Voor 750 euro ga ik mijn goesting niet vinden vrees ik. Voorwaarde is dat het een nieuwe fiets is, tweedehands is geen optie....begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen tweedehandse spullen maar een fiets is iets wat ik nieuw wil. Als ik nu zie dat ik met een vsf met Rohloff in de buurt van mijn budget kom dan wekt die tot nu mijn grootste aandacht.
Ik had mijn Giant FCR gloednieuw gekocht! :x
Bijgaande foto is al in 2003 genomen, ergens op een molenstelling. Nog ruim een maand geleden heb ik ermee door Ierland gefietst. Ik ben aan hem zeer gehecht. Wie eraan komt krijgt een stamp van mij.

Afbeelding
Gelijk heb je, ik wil maar zeggen dat je deze fiets nu niet meer vind voor dat bedrag. mooie fiets trouwens.
Morgen om 10 uur ga ik testrijden met een Koga WT en in de namiddag ga ik maar eens naar ibike...m.a.w. het wordt een dagje in het teken van de fiets :)
trikke schreef:Gelijk heb je, ik wil maar zeggen dat je deze fiets nu niet meer vind voor dat bedrag. mooie fiets trouwens.
Morgen om 10 uur ga ik testrijden met een Koga WT en in de namiddag ga ik maar eens naar ibike...m.a.w. het wordt een dagje in het teken van de fiets :)
Trikke, als je goed rondkijkt in goede fietsenzaken, vind je genoeg vakantiefietsen van een goed merk voor rond de € 800,–. Ik ben nou eenmaal zuinig van aard.
Zo te zien ben je Vlaming uit Brabant. Ik kan je daar helaas geen adressen aanbevelen of zijn de prijzen in België anders? Ik woon in het uiterste noorden van Nederland, dichtbij de Waddenzee. Jouw land is anders wel een populair fietsland, heb nog vorig jaar in Wallonië gereden en in 2010 door de provincie Antwerpen. Heerlijk.
Mijn gele Giant was bekroond als de Fiets van het Jaar in 2002. Nog een paar weken geleden heb ik een mooie fiets gekocht (merk Focus) voor € 799,–. Weliswaar geen vakantiefiets maar om ermee rond te toeren.

Afbeelding
Een racefiets is echt niet mijn ding. Het moet niet snel gaan voor mij, comfortabel vind ik veel belangrijker.
Er zijn hier heel wat fietsenwinkels met tal van verschillende soorten fietsen gaande van zeer goedkoop tot zeer duur.
Ik plan mijn aankoop ergens volgend jaar februari maart, tegen dan zal ik wel een fiets gevonden hebben die me past.