Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...zwaar of minder zwaar fietsen! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

...zwaar of minder zwaar fietsen!

D-J schreef:Google eens op Copenhagen wheel. Is op iedere fiets te bouwen.
Of iets een (al dan niet afgekeken) 'geniale uitvinding' is of een zoveelste doodlopend spoor kan enkel de toekomst met zekerheid uitwijzen. Maar het zou me verbazen als het tweede niet het geval blijkt.
M.a.w. ik zie geen grote voordelen in het systeem en heb het sterke vermoeden dat we hier binnen een jaar of 5 niets meer van horen. (Maar ik kan me natuurlijk vergissen, want ik had enkele jaren geleden misschien hetzelfde gezegd van het Bosch systeem voor elektrische fietsen. Al is mijn vermoeden wel correct gebleken bij o.a. de NuVinci-naaf.)
(Zie ook: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... en#p201727)
Zou kunnen natuurlijk. Bijzonder hiervan is dat ze een leuke subsidie vanuit Europa hebben gekregen. Dan lijkt het erop dat het behoorlijk levensvatbaar is!
D-J schreef:Zou kunnen natuurlijk. Bijzonder hiervan is dat ze een leuke subsidie vanuit Europa hebben gekregen. Dan lijkt het erop dat het behoorlijk levensvatbaar is!
Zonder mij er ooit in verdiept te hebben zou het me niet verbazen dat er weinig verband is tussen het ontvangen van subsidies voor een project en de levensvatbaarheid van een project. Als het commercieel een interessant project is, is het zelf maar de vraag of subsidies nodig zijn.
Ik heb de pagina over dat wiel nu 5 tellen in beeld gehad en de rode lampjes beginnen in mijn brein al te flikkeren.
http://kloptdatwel.nl/2013/05/03/the-re ... f-quackery
D-J schreef:Zou kunnen natuurlijk. Bijzonder hiervan is dat ze een leuke subsidie vanuit Europa hebben gekregen. Dan lijkt het erop dat het behoorlijk levensvatbaar is!
Geniet van deze zonnige gedachte zolang het nog kan.
Dan zal de belangrijkste vraag zijn: zijn er e-trekkingfietsen die met de belading die jij voor ogen hebt 100+ km als autonomie hebben? Dat zal, vrees ik, enkel uit te zoeken zijn door te testen.
Mijn vader heeft een een (al wat jaren ouder) KOGA ebike en fietst ongeveer 150km op zijn 200KW accu (op laagste vorm van ondersteuning). Met bepakking (4 fietstassen, weet niet gewicht maar was maag iig zonder kampeeruitrusting (accu uitbreiding kostook ruimte)) haalt hij ook meer dan 110 km. Op dit moment zijn er al accu's te koop die het drievoudige vermogen hebben, dus ook met meer gewicht, moet je in ieder geval in Nederland wel 100+ km wel kunnen halen denk ik.