Je kunt ook een oproepje plaatsen in onze Facebookgroep voor 18 tot 35-jarigen:
hier.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hee dat is een handige tip!ineke valster schreef:Hallo Ivo,
Gewoon alleen op pad en gebruik maken van Warmshowers. Een netwerk van fietsers die elkaar onderdak bieden.
Je enthousiasme is erg leuk! Het komt vast en zeker helemaal goed.Foxy1604 schreef: Hier is een linkje naar mijn paklijst
*klikkerdeklik!!*
Indien het technisch mogelijk is, zou ik de haken van je Ortliebtassen meer uit elkaar hangen.Foxy1604 schreef: Dus ben daar direct heengegaan en heb mijn fiets eens lekker kunnen verwennen met een paar prachtige ortlieb tassen! *jeej!*
*klikkerdeklik!*
Aan wassen had ik nog niet eens gedacht ^^"Inge1 schreef:voor iedere dag sokken meenemen is overdreven - zag geloof ik 6 paar staan. Je moet namelijk toch wassen. Zelfde geld voor ondergoed - als je van alles 3 stuks mee hebt kun je prima vooruit.
Ik heb bij de ANWB zo'n mini trommeltje (amper groter dan de binnenkant van een hand ) gehaalt en op zo'n fluo armbandje na lijkt de rest me wel superhandig.Inge1 schreef:Als je een verbandtrommel meeneemt - kijk dan wel wat er wel/ niet inzit want het meeste uit een standaard trommel kun je beter meteen de rotzooibak ingooien. Kortom je kunt die beter zelf samenstellen met de dingen die je nodig hebt.
Ehm, ik denk dat dat moeilijk zou lukken.. want nu past die precies in een paar gleuven van mijn bagagedrager..Revanho schreef: Indien het technisch mogelijk is, zou ik de haken van je Ortliebtassen meer uit elkaar hangen.
Renaat
Hihi.. De tandpasta en al vond ik nogal vanzelfsprekend dus daarom had ik die er niet bijgezet ;3Revanho schreef: Je enthousiasme is erg leuk! Het komt vast en zeker helemaal goed.
Maar ik zou nog wel eventjes naar wat andere paklijstjes kijken (en zijn er vele te vinden op het www). Want nu vind ik het toch wat een vreemd lijstje. Enerzijds wel zes paar sokken en 5 keer ondergoed, maar geen woord over tandpasta, tandenborstel, kookmateriaal (ook als je van plan bent om buitenhuis te eten lijkt me een mes en iets om water in te vervoeren toch het absolute minimum, plannen, een regenjas, ...
Renaat
Danjewel!!Stella90 schreef:Hey Ivo, leuk dat je hebt besloten om sowieso te gaan fietsen, alleen of samen met iemand anders. Ik heb laatst mijn eerste (solo)fietstocht gemaakt, maar heb me geen moment alleen gevoeld. Je hebt als je alleen bent juist veel meer aanspraak heb ik gemerkt. Ben benieuwd naar het verloop van je fietstocht!
Wat Renaat zegt, ik zou nog even goed naar je paklijstje kijken voordat je vertrekt
Heel veel plezier!
Nog belangrijker dan wat er in zit is natuurlijk dat je weet hoe je alles correct dient te gebruiken.Foxy1604 schreef: Ik heb bij de ANWB zo'n mini trommeltje (amper groter dan de binnenkant van een hand ) gehaalt
Voor stabiliteit en beperking van kans op problemen staan de haken best zo ver mogelijk uit elkaar. Ik zeg niet dat het nu tot problemen zal leiden, maar stel je een extreme situatie voor waarbij je de haken tegen elkaar zet, dan kan je je vast wel voorstellen welke nadelige gevolgen dat heeft.Foxy1604 schreef:Ehm, ik denk dat dat moeilijk zou lukken.. want nu past die precies in een paar gleuven van mijn bagagedrager..Revanho schreef: Indien het technisch mogelijk is, zou ik de haken van je Ortliebtassen meer uit elkaar hangen.
Renaat
Maar hoezo??
Kan er dan iets kapot gaan??
Er kunnen verschillende redenen zijn om een paklijst te maken. Het kritisch (laten) kijken naar wat je meeneemt kan er één zijn. Maar erg veel mensen (waaronder mijzelf) maken ook een lijst omdat het ontspannender inpakt en de kans om iets te vergeten minimaliseert. Dus velen werken met een lijst waar elke item dat men mee wilt nemen ook effectief opstaat.Foxy1604 schreef: Hihi.. De tandpasta en al vond ik nogal vanzelfsprekend dus daarom had ik die er niet bijgezet ;3
Mijn advies blijft om op zijn minst een zakmes mee te nemen, al is het maar om b.v. een hardnekkige verpakking van een avondlijke snack te kunnen openen.Foxy1604 schreef: Misschien koop ik de volgende keer wel wat kookmateriaal maar nu ga ik lekker genieten van het lokale eten
Nogmaals, veel plezier.Foxy1604 schreef: Ik heb trouwens (een paar dagen geleden al) besloten om morgen (Maandag) te beginnen aan de tocht.