door
BrunoM » di 08 jul, 2014 01:11
Revanho schreef:Ook daar weer het advies om bij een eerste fietsvakantie (en dus veel onzekerheden over de invulling van de vakanties in de toekomst) misschien eens te horen of je geen (voor)tassen kan lenen/huren. Daarna heb je meestal een veel beter zicht op de voor- en nadelen en de persoonlijke wensen.
Renaat
Lenen gaat me niet lukken, huren is gewoon niet economisch aangezien ik 4 weken weg ben
Maar anders zou het een goed idee zijn ja. Ik twijfel niet echt over of het een goede aankoop zou zijn hoor, ik krijg ze deze vakantie wel vol en in de toekomst kunnen die altijd nog gebruikt worden voor als ik eens met twee wegga ofzo. Besides, als ik er 4 koop zijn City's eventueel nog een optie en 4 City's zijn 30 euro duurder dan 2 back Classics, daarvoor kan je het ook niet doen natuurlijk. Het worden er wel 4, City's of Classics valt dan nog te betwisten. Hoogstwaarschijnlijk ga ik ze alle 4 op z'n minst half tot driekwart gevuld krijgen (en dan volg ik maar het argument van stabiliteit), als het toch met enkel achter blijkt te gaan (wat ik betwijfel) komen die twee nog wel van pas.
Hier precies toch weer enkele mensen die enkel met achtertassen fietsen. Zoooveel gewichtwinst is het nu toch niet met gelijke lading? (pakweg 3kg?) Sowieso ben ik zeer benieuwd naar geladen fietsen. Ik ben jong en niet bijzonder onfit (ook niet bijzonder fit) en er zijn genoeg mensen van mijn gestalte die dik 20kg meer wegen, dus ik zie niet in waarom ik problemen zou hebben met enkele kg's meer bagage. Kan arrogant klinken, zo bedoel ik het niet.
*edit* nog een nieuwe vraag
Ik heb een Jan Janssen Millennium. Ik weet niet precies welke racks (maar het zijn er die door de eerste eigenaar bij Jan Janssen besteld zijn meen ik), maar ik kan er toch wel vanuit gaan dat het een populaire fiets is en dus dusdanig bemaat dat mijn hielen niet tegen de achtertassen gaan botsen en het voorste rek past? (dat laatste gaat sowieso wel met de verstelbare haken gok ik) Het is een 57cm frame