door
Inge1 » zo 20 jul, 2014 15:23
Mannen dank voor jullie mening/ gedachten. Top!
Dat van het verbuigen ben ik ergens anders ook tegengekomen. Puntje van aandacht. Of het repareren van mechanisch makkelijker is dan hydraulisch geen idee. Ga ik het met Marten over hebben. Alhoewel ik wel heel erg neig naar hydraulisch simpelweg omdat ik graag als ik toch een fiets in elkaar zet graag het nieuwste erop heb zitten - blijft het ook het langste bij de tijd.
Voorlopig hoeft de fiets niet op transport ergens naar toe dus is beschadiging van de disc voor mij voorlopig nog niet aan de orde.
Dit is wel de reden dat ik erna neig om beidde remsystemen te willen kunnen bevestigen op de de fiets - ga ik nog eens naar verre afgelegen oorden dan kan ik voor V-brakes (hydraulisch) kiezen en anders de schijfrem of beidde tegelijkertijd gemonteerd hebben
. Alhoewel een reserve disc natuurlijk ook kan vermoed ik want reserve remblokjes moet je tenslotte ook meenemen.
Of ik de remkracht nodig heb - geen idee maar de gedachte om ook in de regen goed te kunnen remmen vind ik wel heel erg prettig.
De reden dat ik liever een Topeak, Lezyne en BBB - mijn 1e keus Lezyne (vind deze mooiste looks hebben - ik weet wel dat dat niet doorslaggevend mag zijn. Maar toch?) - heb dan de HPX is inderdaad vanwege het voetstuk en de slang. Ga met Marten gewoon overleggen hoe we die het mooiste op de fiets kunnen plaatsen. Mijn keuze indien mogelijk achter de zitbuis en anders aan de zijkant van bidon.