door
Peter_K » vr 27 jun, 2014 14:52
Revanho schreef:Zelf al zou het niet verboden (of niet gecontroleerd) worden, dan nog is het niet erg netjes als er ergens een gebrek is aan parkeerplaatsen.
In de hele randstad hier is zo'n beetje gebrek aan parkeergelegeheid. Opzettelijk zo gecreëerd door de overheid overigens. Toen ik mijn huisje kocht was er een gigantische gratis parkeerterrein voor mijn deur. Nu staat er inmiddels een theather/bibliotheek/gemeentekantoor/woonhuizen. En voor parkeren is een vergunningsysteem ingevoerd. Mijn auto staat nu voortaan 800 meter verderop.
Kortom: iedereen is verplicht niet netjes te zijn hier, want er is vrijwel overal een gebrek aan parkeerplaatsen.
Revanho schreef:Het belastingsargument is op zich al absurd, maar helemaal in een land waar men als toerist te gast is.
Je betaald ervoor om de weg te mogen gebruiken, dus mag je dat ook doen. Bovendien laat Zwitserland je als gast gewoon meebetalen: je moet een
vignet kopen als je met je auto gebruik wil maken van hun snelwegen.
En als er geen vignet plicht zou zijn, zou het argument nog steeds opgaan: de Zwitsers mogen immers hier ook hun auto parkeren, zonder vignet te moeten kopen.
Hier staan hier overigens veel auto's met poolse en andere oost-europese kentekens geparkeerd. De Nederlandse overheid is er wel mee bezig om deze mensen ook belasting te gaan laten betalen, omdat ze een groot deel van het jaar in Nederland zijn.