Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichtgewicht mok/bord - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lichtgewicht mok/bord

Is dat niet wat overgewicht: 25g voor een vork en lepel? Mij lijkt 24g ruim voldoende.
willem.m schreef:Ik ga echt voor dun & stevig plastic!

- Bord: 59g
- Beker: 29g
- Mes: 11g
- Vork: 11g
- Lepel: 13g
-------------+
123g

Bestek is van LiveVenture Lexan (iets van 12,50 euro meen ik) en gaat al vele vakanties mee, echt een aanrader.
willem.m schreef:Is dat niet wat overgewicht: 25g voor een vork en lepel? Mij lijkt 24g ruim voldoende.
Voor bestek is 11-13 gram niet uitzonderlijk licht. Ik heb stevig, goed afwasbaar kunststof bestek van Sea To Summit (http://www.seatosummit.com.au/products/ ... tlery-set/) en van GSI Outdoors en deze weegt allemaal 10 of 11 gram/stuk.
Die beker is misschien wel iets om naar te kijken.
aardvark schreef: Ik hoor niet tot de sporkliefhebbers en gebruik sinds 2 jaar (schatting, aankoopdatum niet genoteerd) op reis een hardgeanodiseerde aluminium vork (Sea to Summit Alpha Light bestek) die maar 6 gram weegt. Dus als je nog lichter wilt ...
Ziet er mooi uit, maar om relatief veel geld uit te geven om in het totaal 10 gram uit te sparen :wink:
aardvark schreef: Mijn macaroni (enz.) eet ik sinds mei 2011 met een lange titanium lepel (Optimus, 19 gram), waarvan het komvormig deel is gepolijst (prettiger in de mond).
Zo'n lange lepel is nog wel een goed idee. Niet aan de onderkant geraken van die expeditievoerzakjes is mij een bekend probleem.

Renaat
willem.m schreef:Is dat niet wat overgewicht: 25g voor een vork en lepel? Mij lijkt 24g ruim voldoende.
:lol:

IMHO: wat een geneuzel over grammen.

OnTopic: Ik gebruik helemaal geen bord meer. Wij eten uit een "trog", zeg maar een fusie van diep bord en beker. Ook ideaal voor soep dus. Wijn drinken we uit een glas van eeuhh glas :D Die luxe, samen met een koffiemaker, wil ik me niet ontzeggen.

Geen flauw idee wat het allemaal weegt.Veel. Maar dat maakt niet uit, want toch geen haast om ergens te komen.
aardvark schreef: Zonder het topic te willen kapen, ik zoek om die redenen (verbrande lippen, te snel afkoelen) een andere dan de rvs mok.
Heb je de gewone Delta mug (62 gram) of de geïsoleerde Delta Insulmug (125gram)? Kun je ook zeggen of het plastic (nylon 66) echt geen smaakjes aanneemt?
We hebben de ongeisoleerde, als je daar 400ml heet water/ thee oid in doet blijft dat best een tijdje warm gezien het grote volume.
En ja je thee smaakt een beetje naar tomatensoep als je 'm niet eerst grondig hebt gewassen met wat sop. Tenzij je hele sterkte thee maakt. :wink:

Verder bevallen ze erg goed. Indien je een blauwe of gele kunt krijgen zou ik dat aanraden, die raak je tenminste niet zo snel kwijt in 't gras.

Over bestek gesproken gebruiken wij een titanium vork en lepel en samen delen we een titanium mes alla bestekmes zoals thuis. Dat kwam toevallig zo uit omdat we 2 setjes afzonderlijk kochten; een met vork en lepel, een met vork, lepel en mes. Veelal kunnen we wel voort met vork en lepel. 't mes wordt vooral gebruikt om te smeren of bij de uitzonderlijke BBQ, vis etc. Aangevuld met een scherp zakmes voor de groentes ed te snijden komen we een heel eind.
Bestek, lijkt als deze:
http://www.aliexpress.com/item-img/Thre ... 41252.html