45 jaar ervaring kan wel zijn, maar als je ouder word ben je voorzichtiger geworden, zeker als je gelukkig getrouwd bent. Vroeger kon ik met veel enthousiasme makkelijk op reis vertrekken, nu bekruipt mij een gevoel of het op 28 augustus (vliegreis naar Dublin) wel goed of fout zal gaan. Mijn fiets inchecken op het vliegveld, en zo meer (al 57 keer gevlogen met fiets mee). En dan nog diezelfde middag vanaf Dublin steil omhoog fietsen over de R115 in de Wicklows....hester b. schreef:Slapeloze nachten? Een stoere wereldfietser als jij met 45 jaar ervaring?Martin E. van Doornik schreef:Ik heb nu (met tegenzin) een nieuw OV-chipkaart besteld en gisteren ontvangen. Zo'n geel geval met mijn pasfoto erop, op de andere kant een boom en twee koeien. De saldo werkt automatisch. Maar wat ik ook probeer, ik kan nergens een gebruiksaanwijzing op internet vinden. De OV-website is veel te summier. De bijbehorende brief zegt hetzelfde. Moet ik op het station de OV-chipkaart in de sleuf van de bankpas steken om hem op te laden? Er zit geen chip in. Ik ga 28 augustus van Groningen naar Schiphol en wil geen moeilijkheden krijgen. Ik heb afgelopen nacht hierdoor slecht geslapen....
Arme buitenlanders, die er niets van snappen als ze in Nederland de trein pakken. Dat gaat de NS veel klandizie kosten!
Valt allemaal wel mee hoor! Je kunt nog steeds een fietskaartje uit de automaat halen, ook uit die van Arriva. Zelfs in Kropswolde...
Kost nog steeds 6 euro. Als je alleen met Arriva treinen reist maar 3,50 euro.
Als je op station Groningen een NS medewerker met rood petje/hoedje ziet: zij vertellen je alles wat je wilt weten over de OV-chipkaart en het gebruik ervan.
En..... ze hebben engelengeduld
Ik heb al een Arriva-abonnement van Baflo naar Groningen v.v., voor treinreizen daarbuiten (gebeurt maar een paar keer per jaar) neem ik nu de OV-chipkaart. Of ik tijd heb voor een NS-medewerker op het Groninger Hoofdstation kan ik me niet voorstellen, want volgens de NS-reisplanner heb ik maar 7 minuten overstaptijd. In elk geval koop ik een losse fietskaart, ik heb al „geoefend" op een kaartjesautomaat. Hoe de saldo op te laden heb ik nog geen kennis. Best frustrerend.