Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vervangen verende voorvork voor vast / welke? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vervangen verende voorvork voor vast / welke?

Leon schreef:
sjefke schreef:Kinesis derde rangs spullen? Jij weet heel veel, maar nu roep je maar wat, niet gehinderd door ervaring terzake!
Niet meteen beginnen te briesen sjefke.
Ik doel op de vork met het oogje op de verkeerde plaats. Productiefouten gebeuren, maar deze vork had nooit in de handel mogen komen. JUIST de betere fabrikanten zorgen er voor dat productiefoutjes vernietigd worden voordat ze de fabriek verlaten.

Wat sommige fabrieken hanteren:
1e soort = perfect
2e soort = klein schoonheidfoutje maar 100% goed
3e soort = vernietigen
Dat de kwaliteitszorg bij Kinesis kennelijk niet waterdicht is correct, maar jij legt de schuld ervan bij bikecomponents: "een winkel die derderangs spullen inkoopt". Dat is wel heel krom geredeneerd.
sjefke schreef:Dat de kwaliteitszorg bij Kinesis kennelijk niet waterdicht is correct, maar jij legt de schuld ervan bij bikecomponents: "een winkel die derderangs spullen inkoopt". Dat is wel heel krom geredeneerd.
Krom? Het is gewoon wat er gebeurd is. Het vervelende is dat ze er niet op terug willen komen middels garantie, dus kennelijk is het beleid.
Ik vond het ongemak (5 mm verschil in hoogte) niet van dien aard dat ik er meer werk van had gemaakt, bovendien was het me teveel werk om een nieuwe vork weer opnieuw op maat te zagen en te monteren. Met die vork mankeert verder niets, het fietst prima. Zonde om dat dan weer te vernietigen. Bikecomponents levert doorgaans prima spul voor een lagere prijs dan elders.
Heeft iemand hier al opgemerkt dat wil je de huidige geometrie van je fiets behouden, de vaste vork dezelfde inbouwhoogte moet hebben als de oude? Google leert me dat de verende vork die er nu inzit een veerweg van 63 mm heeft, wat neerkomt op een vaste vork van 446 mm (bij 28"). Paar mm afwijking boeit niet, dus 450 mm inbouwhoogte is prima, zoals Sjefke ook al aangeeft.