Mag ik dit draadje even nieuw leven in blazen?
Ik wil goede fietssloten kopen om onze fietsen vast te zetten. Gewicht speelt niet zo heel erg een rol, al wil ik wel de lichtste veilige oplossing.
Welk type slot zou ik kunnen vinden dat helemaal gehard is, dus niet enkel langs buiten, even sterk, en toch lichter weegt dan de Abus? De test van de fietsersbond is al enkele jaren oud en het gamma van fietssloten weer uitgebreid. We hebben thuis een korte (85 cm) steel-o-chain en een granit X plus beugelslot om de fietsen vast te maken in de tuin. Het beugelslot is oké qua gewicht, maar de steel-o-chain is met 2,4 kg echt te zwaar (zeker in vergelijking met de lengte, want we hebben er dan twee nodig).
En zetten jullie de fietsen op de camping altijd aan de wereld vast? Ook als dat betekent dat je daarvoor de fietsen uit het zicht moet vast zetten? Ik vind het een enge gedachte dat de fietsen gewoon 'los' op slot staan naast de tent.
Ik wil goede fietssloten kopen om onze fietsen vast te zetten. Gewicht speelt niet zo heel erg een rol, al wil ik wel de lichtste veilige oplossing.
Ik ben ook op zoek naar een gehard stalen ketting, bv. de Abus van 1700 gr en 110 cm lang. We hebben 2 volwassen fietsen, een Frog en een aanhangfiets. Deze willen we vooral op de camping kunnen wegzetten.javb2812 schreef: Ik zou letten op het materiaal waarvan het slot gemaakt is. Gehard staal is een grote pre, óók in verhouding met het gewicht. Er zijn lichtere dan 1700 gram die dunner zijn maar nochtans veel sterker dan vouwsloten, insteeksloten, pantsersloten etc.. Let op of het ook van binnen gehard staal is of alleen het buitenste zichtbare randje.
Waarmee de gehard stalen ketting gesloten wordt bij voorkeur: bijvoorbeeld discusslot of palletjesslot zonder veel aanslagruimte.
Welk type slot zou ik kunnen vinden dat helemaal gehard is, dus niet enkel langs buiten, even sterk, en toch lichter weegt dan de Abus? De test van de fietsersbond is al enkele jaren oud en het gamma van fietssloten weer uitgebreid. We hebben thuis een korte (85 cm) steel-o-chain en een granit X plus beugelslot om de fietsen vast te maken in de tuin. Het beugelslot is oké qua gewicht, maar de steel-o-chain is met 2,4 kg echt te zwaar (zeker in vergelijking met de lengte, want we hebben er dan twee nodig).
En zetten jullie de fietsen op de camping altijd aan de wereld vast? Ook als dat betekent dat je daarvoor de fietsen uit het zicht moet vast zetten? Ik vind het een enge gedachte dat de fietsen gewoon 'los' op slot staan naast de tent.
Iemand een linkje van welke Pitlocks dan zouden passen voor een voorwiel met SON en een achterwiel met Rohloff?javb2812 schreef: Voor beide wielen zijn leuke oplossingen. Pitlock of, wat minder duur, snelspanners te sluiten met een vijfkantige inbussleutel (normaal zeskantig).