Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Gazelle Kathmandu Goldline trekkingfiets 50cm - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Te koop: Gazelle Kathmandu Goldline trekkingfiets 50cm

Ave Gone schreef:.
"Der Niederländer Frank van Rijn ist passionierter Globetrotter und war an Konstruktion und Ausstattung des Gazelle Kathmandu beteiligt."

http://www.frankvanrijn.nl/wp-content/u ... hmandu.pdf
peter de rijk schreef:
Slaapt schreef:Deeplinken is totaal wat anders als beeldcitaat recht. Omdat dan de foto(het beeld) opnieuw gehost word op een eigen website of boek, magazine of iets anders van dode bomen. En kijk eens wat er boven in de foto staat? Had je al op het plaatje geklikt? Kortom overbodige opmerking van je dus. Moest je lang googlen om het uit te zoeken?
Nee joh, ik hoefde helemaal niet te googlen, daarvoor heb ik iets te veel ervaring met dit soort akkefietjes. Over deeplinken van afbeeldingen bestaat jurisprudentie die volstrekt contrair is aan jouw stelling.
Dus je onderschrijft dat ik een verschil maak tussen jouw aangehaalde beeldcitaat en hyperlink? Aangezien je het eens bent met die linkjes die je aanhaalt?
En dat de plaatjes op een server staan van imageshack staat die het toestaat? Of wilde je beweren dat ik dit plaatje niet had mogen deeplinken gezien de jouw bekende jurisprudentie?
Begrip ik dat goed?
Waarom noemde je in het beginsel het niet gelijk deeplinken?
Ik begrijp niet zo goed waar je heen wil.

Maar vooral zo door gaan mannen wordt het vanzelf een forum zonder nieuwe aanwas!
Je eigen digitale huiskamer wie wil dat nou niet!!!!
Van jouw reactie snap ik evenmin iets. Ik stop er hier mee. Als je nog wat kwijt wil, open dan maar een nieuw kletspraat-topic over auteursrecht.
Ik ben het helemaal eens met de opmerking van Wim over de toon waarop sommigen reageren. Als er iets mis is met een fiets waarvoor wordt geadverteerd, dan moeten de argumenten en feiten voor zich spreken. Een fiets en de verkoper met grof taalgebruik afkraken is toch niet nodig? Gezien de opbouw qua onderdelen en de ervaring van Gazelle, zal een Kathmandu best behoorlijk fietsen, maar voor die prijs zal er ongetwijfeld wat beters te koop zijn.

In de folder van Gazelle stond destijds dat de Kathmandu was uitgerust met een voorvork met lock-out, dus dat maakt de fiets zowel geschikt voor glad asfalt als een meer ruwere ondergrond. Misschien niet ideaal, maar wel een logische technische oplossing voor een fiets die als veelzijdige vakantiefiets is bedoeld.

Ik blijf het spijtig vinden dat onze Nederlandse fabrikanten zijn afgestapt van de mooie, redelijk geprijsde no-nonsense vakantiefietsen die in de jaren 80 en 90 op de markt werden gebracht, zoals de Gazelle Randonneur of de oude versies van de Medeo etc.. Verder heb ik heimwee naar de semi-racefietsen zoals de Gazelle Champion Mondial, Sprinter en Batavus Champion.
Mijn grootouders gingen op pad naar de Ardennen met twee stadsfietsen zonder versnellingen en een zelfgenaaide tent van zwaar canvas.
Dat ging ook.
In dat licht bezien is de genoemde Gazelle die te koop werd aangeboden zo slecht nog niet, dat is wat ik er over wilde zeggen.

De kritiek van anderen in dit topic, waaronder onze senior supervisor Wim :-) die gelukkig nog meeleest, is desondanks ook terecht.
Je kunt deze fiets dus vanuit verschillende zichtpunten bekijken en beoordelen.
Voor de 'beginnende' vakantiefietser is het niet zo'n heel gekke fiets, lijkt mij.
Uiteraard zijn er vele alternatieven, die een betere reisfiets bieden voor het geld, zeker ook tweedehands. Dat is ook weer zo.

Vrijheid, blijheid, dat zou het motto van de (wereld)fietser moeten zijn...
Mijn eerste fietsvakantie was in 1973 als 19 jarige met drie vrienden op fietsen met terugtraprem en geen versnellingen en zo'n 30 kg bagage de man.... We waren bij wijze van spreken de boot in Harwich nog niet af toen we moesten lopen. Nog niet de helft gefietst van wat we van plan waren, maar wel een hele leuke vakantie! Ik zou toen heel blij zijn geweest met zo'n Gazelle Kathmandu! Deze tocht en de vele dagtochtjes uit mijn jeugd heeft mij wel op het spoor gezet van wat nu als bijna 60 jarige nog steeds mijn grootste hobby is.
Riny Visser schreef:Ik zou toen heel blij zijn geweest met zo'n Gazelle Kathmandu!
Tuurlijk, maar als je dan toch geld uit gaat geven, fiets werd nou niet bepaald voorr een schappelijke prijs aangeboden(wat natuurlijk het goed recht van de verkoper is)...
Ik vraag me af of 750 euro geen schappelijke prijs is. Het staat mij bij dat de Kathmandu een jaar of vijf geleden werd geintroduceerd (ik kan het mis hebben), dus het gaat hier om een niet zo heel oude fiets die nieuw rond de 2000 kostte. Minder dan de helft van de prijs voor een niet zo oude, misschien nog in goede staat verkerende fiets (kan ik niet beoordelen, ik zie verder geen informatie over de fiets) lijkt mij niet gek. Maar met de kennis en ervaring die ik nu heb, zou ik ook niet gauw voor deze Gazelle kiezen als vakantiefiets.
De fiets is dus wel wat ouder dan ik dacht. En als er 1000 euro voor werd gevraagd is dat wel wat veel, zeker omdat je voor dat geld misschien geen topfiets, maar toch een aardige hybride nieuw kunt kopen, of een tweedehands fiets van een merk en type die zich bewezen heeft als vakantiefiets.
Het was een vraag prijs!
Ik begrijp dat je dan met een topic vol mensen die de fiets allemaal niet willen kopen moeten gaan onderhandelen over de prijs....

Overigens heeft deze fiets wel een mooie afmontage zoals XT voor alles wat beweegt en remmen en rigida sputnik velgen. Maar goed lood om oud ijzer.
De reacties in dit topic worden weer erg persoonlijk. Als moderators hebben we er een slotje op gedaan en worden de niet ter zaken doende reacties verwijderd.
Daar komt zeker weer een hoop 'moord en brand' en censuur vandaan. Als je hier problemen mee hebt, neem dan via een PB contact op met de moderator.

Mensen waarvan de moderators vinden dat ze niet positief bijdragen worden daar via PB op aangesproken.