Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe trekkingfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

nieuwe trekkingfiets

tawink schreef:
berger schreef:Grappig dat ik vervolgens Go-cycle, oftewel John Kosters weer op jouw fietsen zie bieden :lol:
Go-Cycle laat zich gelden als een harde onderhandelaar. Maar meer on-topic: Heeft TS al een fiets gevonden? http://link.marktplaats.nl/m799036972 lijkt me het zeker waard om te proberen
Nou ik heb dus wel is een fiets van je gekocht. En daar was van opknappen geen sprake. Heb uiteindelijk zelf alles moeten vervangen.
M276 schreef: Nou ik heb dus wel is een fiets van je gekocht. En daar was van opknappen geen sprake. Heb uiteindelijk zelf alles moeten vervangen.
Als je ontevreden bent wil ik je graag helpen, maar ik heb eerder nog niets van je vernomen. Wie ben je en welke fiets gaat het om?
Was ook nog al een stukje rijden voor me om weer terug te gaan. Was al 1,5 jaar geleden ofzo. Fiets heb ik ondertussen ook niet meer. Ongelukje met een auto. Toen was het verhaal nog mijn vriendin bla bla bla. Maar ik vermoed dat dat ook een handel fiets is geweest dan :)
M276 schreef:Was ook nog al een stukje rijden voor me om weer terug te gaan. Was al 1,5 jaar geleden ofzo. Fiets heb ik ondertussen ook niet meer. Ongelukje met een auto. Toen was het verhaal nog mijn vriendin bla bla bla. Maar ik vermoed dat dat ook een handel fiets is geweest dan :)
Ook al woon je ver weg, we hadden vast iets kunnen organiseren. Er is bijvoorbeeld een andere koper voor wie ik na de verkoop nog aanpassingen heb gedaan, en nu het onderhoud nog voor doe.

De oude fiets van mijn vriendin had inderdaad haar mooiste jaren achter zich. Wel jammer om te horen dat je een ongelukje hebt gehad!
Beste M276 en Tawink,

Vriendelijk verzoek om eventuele verdere conversatie via PB voort te zetten. Dan laten we dit topic weer aan Rbn en z'n zoektocht naar een geschikte fiets.
Hey,

Door omstandigheden even "out" geweest, maar nu dus terug.

De zoektocht naar een goede trekkingfiets gaat verder.

Wat zijn jullie meningen over de Stevens trekking modellen?
http://www.stevensbikes.de/2014/index.p ... lang=nl_NL

Deze lijken me vrij goedkoop, maar ik ken te weinig van de technische kant.

Bedankt!
Wim schreef:Tijd voor wat leeswerk: http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Wim
Beste Wim,

Dit heb ik reeds mogen lezen bij het registreren op dit forum. Echter begrijp ik niet goed je onderliggende bedoeling ? Ik heb het nu vlug nog eens doorgelezen en vind maar 1 stukje met betrekking tot Stevens (kinderfietsen).
De bedoeling is een algemeen overzicht van waarop je moet letten, en wat tips voor de beste fietsen op diverse prijspunten. Stevens fietsen zijn scherp geprijsd, net als bijvoorbeeld Cube, en zeker niet slecht. Toch zou ik zelf eerder gaan voor Fahrradmanufaktur vanwege de stalen frames. De pagina waar jij naar linkte had bovendien allerlei minder geschikte modellen met schijfremmen en verende voorvorken.
Wim
Wim schreef:De bedoeling is een algemeen overzicht van waarop je moet letten, en wat tips voor de beste fietsen op diverse prijspunten. Stevens fietsen zijn scherp geprijsd, net als bijvoorbeeld Cube, en zeker niet slecht. Toch zou ik zelf eerder gaan voor Fahrradmanufaktur vanwege de stalen frames. De pagina waar jij naar linkte had bovendien allerlei minder geschikte modellen met schijfremmen en verende voorvorken.
Wim
In dat geval bedankt voor de tip!

Ik heb inderdaad alle trekkingmodellen gelinkt van Stevens met de vraag of daar interessante fietsen tussen zitten.
Meilenweit in Bochum heeft veel betere voor nog scherpere prijzen: http://www.meilenweit.net/shop/index.php?cPath=2636
Het is een prima zaak en Dirk spreekt goed Nederlands.
Wim
Bedankt,

Wat is het oordeel over deze fiets ?

http://www.stevensbikes.de/2014/index.p ... lang=en_US
Ondertussen contact gehad met een paar winkels.

Er is mij een Stevens Galant SX aangeboden aan 700 euro.
http://www.stevensbikes.de/2014/index.p ... &bik_id=52
Enige nadeel is dat deze voorvering heeft. Maar wanneer ik die in lockout zet, blijft het enige nadeel een kilo extra gewicht.

Blijkbaar zijn de 2014 fietsen bij Stevens bijna op, en is dit één van de weinig nog beschikbaar in mijn maat.

Meningen?
De adviesprijs voor een Stevens Galant Lite (zonder voorvering) is € 765, ik zou dan niet voor € 700 een fiets kopen die voor jou niet helemaal optimaal is. Waarschijnlijk komen de 2015-modellen al weer snel en die adviesprijs van € 765 is vast onderhandelbaar,
Bert van Sprang schreef:De adviesprijs voor een Stevens Galant Lite (zonder voorvering) is € 765, ik zou dan niet voor € 700 een fiets kopen die voor jou niet helemaal optimaal is. Waarschijnlijk komen de 2015-modellen al weer snel en die adviesprijs van € 765 is vast onderhandelbaar,
Correct,maar ik zou heel graag nog deze zomer genieten van een nieuwe fiets. De Galant Lite is blijkbaar overal uitverkocht.

Tevens lijkt zo'n vering me wel nog van pas te komen, ik ben reumapatient en alle extra comfort is welkom.
Als je comfort voor je gewrichten wilt hebben kun je beter een fiets met brede banden kopen. Dus een fiets met 26x2.0 banden zoals de Big Apples. Als je heel groot en lang bent eventueel 28x2.0. Ik heb de indruk dat je echt met de verkeerde fietsen bezig bent.
Wim
Wim schreef:Als je comfort voor je gewrichten wilt hebben kun je beter een fiets met brede banden kopen. Dus een fiets met 26x2.0 banden zoals de Big Apples. Als je heel groot en lang bent eventueel 28x2.0. Ik heb de indruk dat je echt met de verkeerde fietsen bezig bent.
Wim
Beste Wim,

bedankt voor de feedback. Op de site die u me doorgaf, welke fiets raadt u aan?
Rbn, forumlid Wim adviseert altijd vanuit zijn overtuiging dat een vakantiefiets geen aluminium frame, geen schijfremmen en geen verende voorvork mag hebben.
Als tegengeluid kan ik melden dat ik halve wereld heb rondgefietst op fiets met aluminium frame inclusief schijfremmen en een verende voorvork. Zonder noemenswaardige problemen. En ik was vaak erg blij met de voorvering. Mijn polsen en schouders ook.
Alles heeft zo zijn voor- en nadelen (en prijs) en het is dus ook maar wie je het vraagt.
Rbn schreef:Stevens Galant Lite
Met jouw gewicht + lengte + bepakkingswens + toerwensen moet je alles waar lite op staat met argusogen bekijken.
Met je budget erbij en dat je de fiets graag min of meer vandaag hebt is alles wat nieuw is vrijwel onmogelijk en moet je dus als de drommel op zoek naar iets tweedehands zonder daarbij bijzondere eisen te stellen want daarvoor heb je de tijd niet meer.
Van de 1000 euro kun je overigens best een boel overhouden. Als je over een jaar een andere fiets wilt en dan wel precies weet wat je wilt verkoop je de tweedehandsfiets voor een aangename prijs.
Gerrit, dit is nu precies waarom ik een beetje baal van dit forum. Wat doe je? Je gaat niet in op de argumentatie, maar je speelt op de man om de geloofwaardigheid van een forum lid in twijfel te trekken. Wat moet ik daar nu op antwoorden?
Om het dan toch even onderbouwd over comfort en vering te hebben, hier wat toelichting. Voorvering werkt vooral tegen schokken van lage frequentie, zoals bij off road tochten. Daarbij zou ik zeker vering willen hebben. Zo'n vork is echter iets van 1 kg zwaarder, en duur. Het liefst zou ik dan een luchtgeveerde Fox hebben, maar daar kopen anderen een hele fiets voor. De schokken waar je op slechte wegen en bospaadjes mee te maken hebt, en die vervelnd zijn voor de gewrichten, zijn schokken van heel wat hogere frequenties. Vorken zijn daar niet erg op afgestemd, en doen dus niet veel, behalve die dure luchtgeveerde vorken die nog wel aardig wat effect hebben. Het meeste effect bij hogere frequenties heb je van soepele dikke banden op relatief lage spanning. Mijn advies is dus eigenlijk dat brede banden altijd zin hebben, en een verende vork als het erg ruig wordt. Een verende vork met een relatief smalle band is de foute combinatie.
Schijfremmen zijn voor de vakantiefietser ook zo'n niche product wat mij betreft. Dure exemplaren zijn fantastisch bij een echte mtb tocht, en ik zou niet zonder willen. Maar die zijn duur. Bij een bescheiden budget is op een vakantiefiets een Deore V brake ruim voldoende.
Wim