Nee, hoor, ik wineindgebruiker schreef:Ik win
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Cannondale mtb met verende voorvork en cane creek zadelpen, inclusief "dragertje" en petfleshouder.
zie Bron
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nee, hoor, ik wineindgebruiker schreef:Ik win
Mijn Easy Rohler heeft ook spatborden van plastic, kettingkast, magura hs33 remmen, standaard, AXA defender slot, de Son naafdynamo is een wat lomp ouder type. Het slot, de spatborden en de kettingkast staan op de nominatie om eraf gehaald te worden.wibo schreef:Ik mis in de 'specificaties' of je fiets een slot heeft of niet. Een ringslot legt toch al gauw driekwart kilo in de schaal. Geen idee wat mijn fiets nu eigenlijk weegt, in ieder geval een kilo minder zonder slot.
Nee, en?Ah, maar jij hebt geen Travelmaster hè;)!
Ik maakte slechts een geintje over het vanzelf (omhoog) fietsen. Met een knipoog enzo. Een Travelmaster staat tenslotte voor niets he! Let op:Jan Eleveld schreef:Nee, en?Ah, maar jij hebt geen Travelmaster hè;)!
Een Travelmaster is qua bouw vrijwel gelijk aan een Santos mtb, alleen er zit allerlei spul op wat ik niet wil. En de verende voorvork die ik wil zit er niet op...
Een mtb bespaart me diverse kilo's en heel veel euro's, maar ik heb wel een tweedehands (250 euro).
De volgende stap is zoals Alma, Marc Altena, fietst. De Cannondale heb ik al...
Mijn Vittorio randonneur is ook 18,5kg incl dragers, ringslot, bracketdynamo, pedalen en 2e bovenbuis. Die van TanteGerrit is 16,5kg door de kleinere maat en zonder 2e bovenbuis.Peter Rodenburg schreef:Vittorio rando van 18,5 kg (inclusief ringslot).
KLM geeft zelf 4,5kg, fietsmakerdozen waar je fiets in zijn geheel in gaat zijn al gauw iets meer. Alternatief is om de doos met de ATB van een van de kinderen vooraan te zetten bij de incheckbalie en dan heel hard te bidden of hopen, alnaargelang je geloofsovertuiging. Moet je wel thuis die doos even hebben gemarkeerd (tip).Peter Rodenburg schreef:Voor het inpakken voor het vliegtuig moet je rekening houden met het gewicht van de kartonnen doos die ook zo'4 kg weegt (schat ik).
Ja, nou reik je het nog op een presenteerblaadje aan...JaapG schreef:Extra zwaar maken is niet zo moeilijk tov jouw fiets (extra gewicht bij benadering in onsjes):
- slot 7
- zwaar achterwiel (cassette) 10
- zwaardere spatborden 4
- canecreek zadelpen 5
- verende voorvork 8
- voordrager 5
- zware banden 5
- verstelbare stuurpen 2
- magura remmen 5
- zwaar stuur 3
- zwaar Brooks zadel met veren 2
- Rohloff, Pinion 5 (Pinion meer)
- kettingkast 2
- standaard 3 (of meer als je er 2 hebt)
Alles bij elkaar 6 kg. Makkie dus om een zware fiets te maken.