Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Thailand en Laos - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Route Thailand en Laos

over de fietstassen:
40 liter is genoeg. Ik vind het zelf prettig om met een klein rugzakje (10l) te fietsen waarin mijn telefoon, paspoort en tablet zit.

schoenen:
Raceschoenen! zonder twijfel. En een paar slippers/sandalen uiteraard. Fiets/wandelschoenen zijn ondingen in mijn optiek. Waardeloos om mee te wandelen en matig om mee te fietsen.

Banden:
Schwalbe marathon 32 mm. Geen reserveband nodig. Schwalbes gaan niet zomaar kapot
Fiets altijd in dit soort landen met fiets sandalen met SPD hier kan je ook nog behoorlijk op lopen
Ik heb wel combi pedalen ,zodat je ook los kan fietsen.
Dichte schoenen en sokken vind ik veel te warm
Ik vind een rugzakjes niks,gaat plakken.Een stuurtas is ook heel handig,ook als je op de kaart fietst.
Ik gebruik ook altijd de Schwalbe marathons
Dirk
Eindelijk!!

Dinsdag vlieg ik naar Bangkok om vervolgens eerst even naar de eilanden in het zuiden te fietsen (+varen), daar wat vrienden te ontmoeten en wat samen te touren. Later de trein naar het noorden om de oorspronkelijk geplande routes in het noorden van Thailand en Laos te fietsen. Zin in!!
Goede reis en veel plezier
bergbeklimmer schreef:over de fietstassen:
40 liter is genoeg. Ik vind het zelf prettig om met een klein rugzakje (10l) te fietsen waarin mijn telefoon, paspoort en tablet zit.

schoenen:
Raceschoenen! zonder twijfel. En een paar slippers/sandalen uiteraard. Fiets/wandelschoenen zijn ondingen in mijn optiek. Waardeloos om mee te wandelen en matig om mee te fietsen.

Banden:
Schwalbe marathon 32 mm. Geen reserveband nodig. Schwalbes gaan niet zomaar kapot
Ik zou zeker niet de tropen met een rugzak fietsen, hoe klein dan ook. Zit toch altijd in de weg en is veel te warm op je rug.
Voor telefoon, camera, paspoort, belangrijke papieren etc heb ik mijn stuurtas. Deze kan ik gemakkelijk afklicken en met de draagbond over mijn schouder hangen tijdens een sanitaire stop, of een bezoek aan een tempel.

Ik heb altijd een reserve buitenbandje bij mij. De Schwalbe Supreme heeft geen draad, dus vouwt gemakkelijk op. Schwalbes gaan inderdaad bijna nooit kapot, maar ik ben ooit in het midden van nergens in een gemeen scherp voorwerp gefietst en was blij met mijn reservebandje.