door
Imma » za 29 mar, 2014 18:43
Stuur draaien, trappers losmaken en voorwiel eraf zijn gelukt. Mijn fiets bleek inderdaad in de doos te passen. In de hoop een grotere doos te vinden, heb ik een tweede doos bij een fietsenmaker opgehaald, plus beschermingsplastic. Helaas ook te klein, maar de 2 dozen zijn wel te combineren tot één.
Bij nader bestuderen van de regels van Ryanair, blijken ze ook te zeggen:
For health and safety reasons Ryanair does not accept for carriage any individual item exceeding 32 kilos or with combined dimensions of more than 81cms (height), 119cms (width) and 119cms (depth). This weight limit does not apply to mobility equipment.
http://www.ryanair.com/ie/terms-and-con ... kedbaggage
'mobility equipment' zijn rolstoelen etc. Maar mijn fiets is zelfs zonder
Mijn fiets heeft een dooslengte van 155 cm nodig als het voorwiel eraf gaat. Het achterwiel wil er niet af, en bovendien heeft de fiets dan niets meer om op te 'staan' in de doos. En dan haalt hij denk ik nog de 119 cm nog niet. En zo'n bijzondere fiets is het niet...
Dat zou betekenen dat Ryanair geen enkele fiets toelaat. Of
- deze regels geldt niet voor fietsen.
- ik begrijp 'combined dimensions' niet
- dit geldt alleen voor grote bagage in de cabine (aangezien de tekst eerst over sportinstrumenten gaat, daarna over andere dingen en daarna over dingen die een extra stoel in de cabine nodig hebben)
Hoe zit het dan met surfplanken, ski's en snowboards? Die zijn vaak ook langer dan 119 cm.
Moet ik het risico nemen dat de fiets wordt geweigerd, of alternatief transport regelen?
Transavia vliegt ook van Pisa naar NL. Alvast boeken voordat de prijs in de lucht schiet?