Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hondenfiets kar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

hondenfiets kar

vandaag ook voor de eerste keer met de hond een tochtje gemaakt
hij moet er nog erg aan wennen

hier 2 foto's

http://i93.photobucket.com/albums/l42/J ... 18e608.jpg

http://i93.photobucket.com/albums/l42/J ... 3810f5.jpg

gr john
Leuk. Leuk :D ziet er goed uit. Hoop dat ze snel went.
Hoi John, zit er ook aan te denken mijn hond mee te nemen op fietstocht,
Wat zijn jouw bevindingen? is 't zwaarder fietsen met zo'n kar?

groet almalia
we hebben al een paar korte tripjes gemaakt met de hondenfietskar.
Het is wel ietsjes zwaarder ,maar het grootste verschil met of zonder fietskar is dat je met fietskar minder hard fietst en je toch rekening houdt met bobbels in de weg , drempels enz.
Zonder fietskar fiets je zonder na te denken over een hobbelige weg,nu hou je rekening met de hond.

Het is in ieder geval reuze gezellig om je hond mee te nemen

groetjes
Carmen
Heb inmiddels ook wat korte tochtjes gemaakt. Kar was over in de familie en maar es een poging gewaagd met 35 kg Cas. Je merkt het wel, vooral toen ik er nog geen dik kussen in had, ging de hond bij iedere hobbel staan en dat merk je. Nu is dat met een dik kussen veel beter.
Weer echt fietsvakantie? oeps, zou het weer graag willen, maar eerst op 4 augustus "even"mijn tweede nieuwe knie halen. De eerste zit er in vanaf februari. Gaat heel goed.
Dus een fietsvakantie zal pas 2015 worden.
Kar is merk Montare, doggy ride. weegt 12 kg leeg en kan goed worden opgevouwen. Alle wanden gaas en er zit een plastic regenhoes bij.
Maar ja, 12+35+ mijn spreekwoordelijke fietsbagage ( 30 kg) ikke 90 en de Koga 17....... Heb gelukkig groot rijbewijs.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We gaan het zien volgend jaar. Nu vaak met camper, hond, fiets en kar op stap.
Groet

Jans
ondertussen 4 dagen op pad geweest met de kar en hond
daar ik een vrij zware kar heb (vaste kunststof bodem) is deze niet ligt en met volle bepaking+kar en hond zit je al snel op een kilo of 50+ wat je mee moet sjouwen
het is goed te doen maar de snelheid ben je kwijt en dus de dag afstanden worden zeker korter

maar daartegen is het zo gezellig om met je 4voeter op pad te gaan dat dit iets is wat je er bij neemt

heb geen problemen gehad met mijn hond,denk dat dit komt omdat hij een bens gewent is dit is thuis zijn plek en deze lijkt erg op zijn kar alleen dan zonder wielen

voor iedereen een aanrader als je geen haast hebt

gr.john

Afbeelding