Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreizen >3 maanden en fietsafstand >100km per dag - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsreizen >3 maanden en fietsafstand >100km per dag

http://www.jkoelstra.nl/statistyk/2013-II.html#land

Dit is de site van Jan koelstra. Hij woont vlak bij mijn huis in Den Haag en maakt al van af 1982 grote fiets tochten. Hij is net terug van een fiets tocht van ruim 20.000 km en heeft een zeer mooie website waar hij precies van alles bij houd, ook de dag afstanden.

gefietst: 170 dagen
afstand: 20.206,91 km
gem: 122,47 km per dag

Mario
supermario schreef:http://www.jkoelstra.nl/statistyk/2013-II.html#land

Dit is de site van Jan koelstra.
Wat een prachtige site! En als je van getallen en statistieken houdt dan is dit helemaal smullen. Geeft veel inspiratie.
Schitterende site inderdaad. Dit bijvoorbeeld: grensborden. (Alleen jammer dat je elke thumbnail apart moet aanklikken om hem groot te zien.)
Edit: valt bij nader inzien mee. Een van de icoontjes verbergt een slideshow.
Niet teveel van het onderwerp afwijken, maar inderdaad: wat een ontzettend leuke site, en dan bedoel ik met name de foto's: oog voor de natuur, af en toe een plaatje van fiets en berijder, en grappig om elke keer weer een ander kartonnen pak tussen die snelbinders te zien:)!
(zelf verwijderd ivm niet gewenst zijn)
Ik had het over mezelf, Leon 8) .
(zelf verwijderd ivm niet gewenst zijn)
denk dat er richting nieuw zeeland wat meer dagen zijn dat je die 100km op een dag niet gaat redden. Volgens mij zijn er iets meer hogere heuveltjes te overwinnen.. maar ik kan het mis hebben..
Leon schreef:
Travelmaster schreef:Ik had het over mezelf, Leon 8) .
ff erbij schrijven dan
Neemt u mij niet kwalijk... :?
Als afstand je doel is dan is het zeker mogelijk. Zie ook http://www.fietsersafstappen.nl. niet te veel luisteren naar de "wijze" oude heren en hun negatieve verhalen ;-)
Zo wat een boel reacties op zulk kort tijdsbestek, super! Excuses dat ik niet eerder de mogelijkheid heb gehad om te reageren.

Iedereen heeft duidelijk een eigen visie over de ideale fietsreis, maar het is altijd goed om de voor en tegens van mijn misschien ietwat overmoedige plan onder elkaar te zien.
Mijn fiets ervaring is letterlijk 0 (op sportief en fysiek vlak is dit een ander verhaal), mijn ervaring met wereldreizen is 0. Maar juist dat avontuur spreekt mij aan. Geheel op mijzelf aangewezen zijn en misschien mijzelf wel keihard tegenkomen tijdens dit proces.
Naast dat ik momenteel geen hypotheek, geen auto, geen vriendin heb, heeft het werken met diverse patiënten mij het besef gebracht dat je dromen moet waarmaken en niet moet uitstellen.

Meningen en tips blijven van harte welkom. De eerste mooie tips over goede sites zijn voorbijgekomen en hopelijk zijn er nog meer mensen die me een duw in de juiste richting kunnen geven. Nogmaals bedankt tot dusver!
Dan zou ik zeggen: ga eerst eens fietsen en op een gestructureerde manier een fietsconditie opbouwen.
Beste Patrick, Als antwoord op je vraag: ja, je kunt gemiddeld 100km per dag fietsen gedurende langere tijd. Waarom niet. Of jij dat ook kunt is natuurlijk de hamvraag. Je vraagstelling is wat onzinnig: het is net alsof ik op een kanoforum ga vragen of ik 50km per dag kan kanoën, terwijl ik nog nooit een kano van dichtbij gezien heb. Zelf fiets ik gemiddeld ook 100km per dag hoewel ik wel een stuk relaxer ben geworden. Soms kom ik pas om 10 uur m'n tent uitrollen. Dan fiets ik gewoon een stukje langer door. Alles kan maar de vraag of jij dat ook kunt, kun je alleen zelf beantwoorden. Als je ervaring hebt met duursporten dan helpt dat natuurlijk. Uiteindelijk moet je de taaiheid bezitten om langere tijd langere afstanden te fietsen. Als het wat moeilijker gaat dan bedenk ik soms dat ik de volgende dag wel eens een rustdag zou kunnen nemen. Maar na een nachtje slapen ben ik alle ellende van de dag ervoor weer vergeten en stap ik weer op de fiets.
@Robbert10 bedankt voor je reactie en hier heb je zeker gelijk in, maar dit was niet mijn vraagstelling! Misschien zijn we gedurende het gesprek een beetje off-topic geraakt. Mijn vraag was niet of het fysiek mogelijk was, maar of ik meer informatie kun krijgen over deze manier van reizen.

Misschien kunnen we vanaf hier weer verder on-topic:
"wie kan mij voorzien van informatie (mogelijk blogs) over fietsreizen >3 maanden waarbij een gemiddelde fietsafstand per dag van minstens 100km wordt afgelegd?"

Deze informatie zou ik graag krijgen zodat ik mijn reis kan plannen door gebruik te maken van kennis van diegene die eerder zulke reizen gemaakt hebben. Leren van de zogenaamde meesters

Patrick
Gezien je ervaring met fietsreizen lijk het beste advies me om gewoon eens bij één van de activiteiten mee te gaan en te zien, horen en beleven wat andere fietsreizigers zoal doen.
Hoi Patrick,

Ik zie geen enkel probleem om zo te reizen. Gewoon gaan lijkt me. De grote voorbeelden die je noemt zijn ook ergens begonnen en hebben uitgevogeld welke manier van reizen ze lekker vonden. Ik heb tijden meer dan 130 km per dag gereden zonder veel rustdagen. Dat had veel te maken met de onrust in mijn kop of domweg visumgedoe. Je ziet echt nog steeds veel van een cultuur.

Aan de andere kant: ik ben ook wel eens ergens terecht gekomen, uitgenodigd dat het juist belangrijk voor me werd om te blijven.

Of een weekend meegaan met een WF activiteit je helpt betwijfel ik. Het belangrijkste is dat je eerlijk naar je zelf kunt zijn (waar ik veel moeite mee heb), zodat je snel genoeg voor jezelf kunt uitmaken of het obsessief is wat je doet, of dat je het echt leuk vindt.

dus gaan, geen beren zien (want die zijn er niet) en zie maar wat er met je gebeurt.

Sjirk
Ik zie geen enkel probleem om zo te reizen. Gewoon gaan lijkt me. De grote voorbeelden die je noemt zijn ook ergens begonnen en hebben uitgevogeld welke manier van reizen ze lekker vonden. Ik heb tijden meer dan 130 km per dag gereden zonder veel rustdagen. Dat had veel te maken met de onrust in mijn kop of domweg visumgedoe. Je ziet echt nog steeds veel van een cultuur.
kijk dat bedoelde ik ook met mijn post :D
niet teveel luisteren naar negatieve reacties
dus +1
SjirkM schreef:Sjirk
Klik op het knopje www onder Sjirks reactie voor zijn website.
Als je op dit forum ingelogd bent zie ne op Deze pagina een lijst met deelnemers met allemaal knopjes www van degenen die een website hebben. Daarop vindt je niet altijd maar wel vaak nuttige informatie.
Leon
Dag Patrick,

Niet speciaal gericht op lange tochten en grote afstanden maar wel veel reisverslagen van allerlei soorten fietsvakanties: http://www.crazyguyonabike.com

Je kunt op verschillende categorieën zoeken, o.a. op hoe lang mensen onderweg zijn, landen, type fiets e.d. Echter niet op minimale dagafstand. Het biedt mij altijd veel inspiratie voor tochten. Je kunt zelf eens rustig bladeren over wat je wel/niet aanspreekt in fietsvakanties.

Als ik de verslagen lees van mensen met een heel ambitieus reisprogramma betwijfel ik vaak of ze ook plezier beleefd hebben. Hier een voorbeeld: http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=1 ... 11822&v=Dw

Maar lees er vooral een aantal en kijk wat je aanspreekt.