Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar gaan we heen de volgende drie seizoenen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waar gaan we heen de volgende drie seizoenen?

winter
In de winter ligt bij ons wat meer het accent op wandelen en hardlopen, maar daarnaast worden het ook wel een paar weekendjes naar een mooi stil NTKC terreintje in de Achterhoek. Winterkamperen met sneeuw blijft toch ook een aparte ervaring.
Ook de jaarwisseling proberen we dit jaar weer kamperend-met of zonder fiets- door te brengen.


voorjaar
Dat wordt waarschijnlijk 3 weken (zuid)Portugal

voor de rest weten we het nog niet.....,

Oh ja, in ieder geval weer een mooi lang (3dagen) Achterhoekweekend organiseren in September

Ben & Ingrid
Januari/Februari 5 weken Oeganda.

April Portugal/Algarve.

Juni/Juli Reitsma route naar Rome.

September Portugal.

Ik heb het er maar druk mee :D

Peter.
jasmon schreef:
SjirkM schreef:Ik ben van plan om:

winter:
Off-road tocht Oost-Nederland
Enkele weken gelden werd er nog een track (of was het een link naar? :roll: )geplaats voor een Noord-Zuid off-road die volgens mij ook redelijk oosterijk ging.

Mmischien is die track een mooie inspiratiebron
De link werkt inmiddels niet meer maar als je een pb stuurt met je meel-adres stuur ik je de tracks.
Winter Heel veel met de mountainbike

Lente Tenerife, maar dan vooral fietsen over de boulevards :wink:

Zomer De Rijnradweg, van de bron naar de Noordzee en dan via de LF1 naar huis.
In de kerstvakantie een paar dagen op 'survival-fietstocht' met mijn zoontje van 10. Wildkamperen in de bossen :P . Ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt...

In maart 4 dagen trainen met de fietsclub in Limburg/ Ardennen/ Eifel.

Mei een kleine week rond de cyclo 'Challenge Vercors'.

Zomervakantie 6 weken USA, familie en vrienden bezoeken. Helaas zonder fiets, dat wordt nog afzien... :( :wink:
Theo B schreef: maar wat ontzettend grappig: heb zelf altijd 2 tot 3 vakanties vooruit al 'in portefeuille'. Ik dacht dat ik hierin raar was, maar vorige beantwoorders hebben hetzelfde.
Heb globaal al een idee voor de komende 4 jaar :D Veel te veel dromen en te weinig tijd :D (al heb ik natuurlijk/ hopelijk nog een heel leven)
Shane schreef:Leuk draadje :D

winter:
8 weken fietsen in oost Canada, daarna een paar weken in de trein naar de andere kant.

lente:
10 daagse reis (waarschijnlijk met de Brompton) in zuid Europa


zomer:
10 daagse reis ergens anders in Europa met de Brompton.
Bromton ,.. Is dat niet een vouwfiets?? :?: :oops:
Shane schreef:Yup !!
Dit is wat voor jou.

Peter
Mijn voorlopige plannen:
winter: geo- cachen in België
paasvakantie: city - trip München
juli: fietsvakantie naar Bordeaux !
Bij mij spelen de volgende plannen voor fietstochten:

Najaar/Winter
Fietsen in Cuba (is al geboekt)

Vroege voorjaar
Warme bestemming aan de Middellandse Zee of wat verder. (als het maar redelijk droog en warm is!)

Mei/juni
Hemelvaartstocht van de Wereldfietser samen met de Vlaamse Vakantiefietser.
Moldavië, Transnistrië. Macedonië, Bosnië, Albanië.
Wellicht nog een korter tochtje in Nederland

Zomer
Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië, San Marino.
Wellicht Wit-Rusland

Nazomer
Georgië, Armenië
lekker vol programma, Bert!

Zijn er meer mensen die hun plannen met ons willen delen? Ik vind het leuk om allerlei ideeën op te doen en heb al een paar leuke bestemming langs zien komen. Maar er zijn veel meer forumleden en ik mag toch verwachten dat ze ook plannen hebben om te reizen met hun fietsen. Natuurlijk zijn er motieven om die niet te delen.

Sjirk
- Het hele jaar door: zoveel mogelijk kamperen
- Voorjaar: Ruhrgebied met de Rode Jasjes, het vervolg van
http://vanuitdestoofstraat.blogspot.nl/ ... -2008.html
- Zomer: Polen.
(Overigens zie ik dat er bijna 400 mensen per maand in de Wiki zoeken naar informatie over Polen. Heeft iemand nog bijzondere tips?)

Maar eerst komende zondag: het eerste rondje 's-Hertogenbosch
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 30&t=21097
Heb (nog) geen plannen, kijk met enige verbazing (gemengd met ook enige afgunst) wat iedereen hier aan plannen ontvouwt! Ik dacht dat ik aardig wat vakantiedagen had, maar ik snap niet wat voor banen iedereen heeft dat je zoveel en zo vaak weg kan.
Ben hooguit aan het bedenken waar mijn (jawel) tweede solofietstochtje heen zal gaan, en verder probeer ik zoveel mogelijk "gewoon" te fietsen in de buurt. Dus helaas geen spectaculaire of inspirerende locaties van mij!

Jeroen
jeroenh schreef:verder probeer ik zoveel mogelijk "gewoon" te fietsen in de buurt. Dus helaas geen spectaculaire of inspirerende locaties van mij!
Jeroen
En dichtbij valt ook genoeg te beleven, ook op dagtochten in de buurt :wink:
jasmon schreef:En dichtbij valt ook genoeg te beleven, ook op dagtochten in de buurt
Absoluut!
Daar blijf ik mij over verbazen, hoe mooi en rustig het hier kan zijn, als je maar net even van de grote wegen afgaat en/of op een iets ander tijdstip.
Dit jaar niets meer, vakantiedagen waren op na drie maanden Hanoi-KL.

Begin volgend jaar drie maanden India. (Andre Pradesh, Karnataka, Tamil Nadu en Kerala.
Zomer lekker thuis rondjes Nederland misschien even net over de grens.
In de winter 2014-2015 Zuid Afrika
Zomer 2014 Lissabon v.v.
Alles onder voorbehoud dat mijn 70 jarig lichaam dat nog aankan.

Paul Snoeij
Ik ben ook vooral van plan veel dagtochtjes te maken. Zowel op de fiets als met de trein en auto. Lekker op pad en dingen doen die leuk en interessant zijn. Het leven is veel te kort om alleen maar te feesten en zuipen zoals veel van mijn leeftijdsgenoten.
Najaar: VAE en Oman
Winter: Skien Frankrijk
Voorjaar: roadtripping met de auto (1e keer autovakantie :-) )
V.a. juli '14: fietsen richting Nepal en verder! :-D
Heb aan de Sint het Groene boekje 2014 cadeau gevraagd als ik dus braaf genoeg geweest ben dan trekken we in elk geval er wat weekendjes op uit in Nederland.

Verder staan op de shortlist:
- Schotland
- Duitsland
- Marokko
- Zuidelijke Kaukasus

Maar het zou net zo goed heel anders kunnen uitpakken :)

Maarten