Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn BLACKSMITH randonneur - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

mijn BLACKSMITH randonneur

Mooie fiets hoor Henk! Al moet ik wel zeggen dat de rode accenten en het melkchocoladekleurig frame wel een acquired taste zijn (denk ik) :)
@ AB maar waar zijn je geitenwollen kniekousen? Kan toch echt niet zonder sokjes op zo'n fiets!
.

Op die foto had ik er net 1419 km opzitten, na een kort slaapje moest ik op de foto met de medaille maar zonder sokjes. Die sokjes doe je echt geen tweede keer aan hoor na zo'n afstand. :shock:
@ Michaj een acquired taste
En ja, de smaak van de kleurstelling is een beetje raar maar erg lekker!! Als een delicatesse. :D

Henk

kunst en fietswerk
Ik heb hem al in het echt mogen bewonderen, maar prachtige fiets inderdaad. Toen ik je sprak had je twijfels over je stuur en de banden. Heb je al wat andere opties geprobeerd? Oh, en waarom een Son28 trouwens, en geen Sondelux? Lijkt me toch dat je hard genoeg fietst...
Prachtige fiets. Ik hou wel van dit soort ontwerp en zelf samenstellen van fietsen.
Heb op de bikemotionbeurs ook vaak staan kwijlen bij dit soort projecten. Ben zelf niet helemaal weg van die kleurcombinatie tussen het bruine en rode maar dat ligt aan mij (Heb een tik dat bij dat rode mat zwart hoort... dan lijkt alles vreemd :D )

Veel plezier en fijne kilometers gewenst (al moet dat vast lukken :wink: )
@ Urje Ik heb hem al in het echt mogen bewonderen, maar prachtige fiets inderdaad. Toen ik je sprak had je twijfels over je stuur en de banden. Heb je al wat andere opties geprobeerd? Oh, en waarom een Son28 trouwens, en geen Sondelux? Lijkt me toch dat je hard genoeg fietst...
Ik had in eerste instantie een Salsa stuur maar deze NITTO bevalt me beter en oogt mooier.
Die bandjes [Challengene Parichi-Roubaix] lopen perfect met enorm veel comfort, ze geven 27 mm aan maar zijn in werkelijkheid 31 mm. Ik ga daar zeker op door, wel ga ik op lange tochten de Challenge Strada steken, deze zijn ietwat robuster.

Ik wilde een rode 36 gaats naaf, volgens mij was er toen alleen de 28 in te verkrijgen, maar exact weet ik het niet meer. Geeft wel een enorme bak licht overigens. :idea:

NB. De gekozen kettingkransjes [verzet] zijn een goede keuze geweest.

Ik zag trouwens dat je de GB tas netjes voor op je dragertje hebt, een echte randonneur zo, ziet er top uit man!!

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef: Ik zag trouwens dat je de GB tas netjes voor op je dragertje hebt, een echte randonneur zo, ziet er top uit man!!
Yep, erg blij mee! Voor een dagtochtje past alles er in, en het stuurt prima. Wel een beetje last van shimmy, ik moet nog eens wat experimenteren om te zien of ik dat eruit kan krijgen...

Over je stuur: deze lijkt toch best veel op een Salsa Woodchipper... Wat is het verschil? En is dit niet eigenlijk een Nitto Dirt Drop o.i.d. ipv een 'Noodle'? Die laatste heeft toch niet zoveel flare? Ik kan me wel voorstellen dat deze comfortabel is trouwens.