nog 1 fraudemelding lag er daar? dus met die van jou erbij is 2, en pas bij 3 gaan ze actie ondernemen.vlinc schreef:Ook ik ben opgelicht door deze persoon.
Ik zou van deze persoon een opname 3gs kopen voor 70 euro en 6.75 verzendkosten. Na wat e-mail contact met deze persoon kreeg ik een bijlage toegestuurd met rekeningnummer NL29ABNA0514064439. Ik moest het geld tav. C. blesgraaf overmaken.
Dit heb ik gedaan maar kreeg geen reactie terug. Vandaag(9 oktober) heb ik aangifte gedaan en ben bij abn amro geweest. Na dat ik abn amro bezocht had ben ik weet naar het politiebureau gegaan. Nadat ik bij het politiebureau was geweest heb ik wat papieren bij abn amro ingeleverd. De vrouw bij wie ik de papieren heb ingeleverd vertelde me dat er nog 1 andere fraudemelding voor deze bankrekening bekend was. Ook zij deze vrouw dat ze wat dingen van dit bankrekening nummer opgezocht had en dat het eigenlijk wel zeker was dat ik het geld niet terugkrijg.
Ik weet niet wat er met deze aangifte en de fraude melding wordt gedaan. Wel heb ik misschien geluk omdat een familielid topman van de abn amro is. Ik heb hem dit nog niet verteld maar mocht ik niet snel wat horen, dan zal ik hem hier zeker over inlichten.
Mensen, maak geen geld over naar deze bankrekening NL29ABNA0514064439
Mvg.
verder denk ik dat er weinig gaat gebeuren,het rekeningnumer kan opgegeheven worden door de bank,maar zo iemand gaat dan waarschijnlijk weer vrolijk verder bij een andere bank. ook heb ik wel eens op tv gezien dat er mensen zijn die betaald krijgen door een oplichter om een rekening voor hun te openen, zo weet je dus nooit wie er werkelijk achter zit, ik denk dat zulke zaken moeilijk te bestrijden zijn, in principe is het kopen op afstand van iemand die je totaal niet kent ,zodra je geld overgemaakt is heb je altijd het risico dat je er niks meer voor terug gaat krijgen, ik denk dat je in zo'n geval beter zaken onder rembours kan doen,