Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:In Ijsland zie je altijd meer dan je denkt, maar minder dan je plant. Ben er zelf twee keer geweest, er komt minimaal nog een derde keer als het aan mij ligt. het weer viel mee, ook dit jaar. Kwestie van geluk hebben, op de plattegrondjes van ijsland met weerbericht staan er gewoonlijk op een gegeven moment schijnbaar lukraak verspreid meerdere zonnetjes en meerdere regenwolken. Weinig wetmatigheden: in het noorden wat minder regen, zuidkust en zuidelijk berggebied meer regen, harde wind uit een bepaalde richting houdt vaak een dag of vier aan.Theo B schreef:voor de derde maal........de derde maal!....naar Ijsland.
Waarom ga je in Hemelsnaam drie keer terug naar iets?
(foto's zijn zeker mooi)
Goede vraag. Wij hebben negen weken op IJsland gefietst en hebben onderweg en bij thuiskomst geen modder hoeven schrapen. Zal wel iets met de samenstelling van de grond te maken hebben. Heel wat anders dan als we met dezelfde fietsen in de regen in de Nederlandse bossen gaan mountainbiken: dan krijg je al snel een grote zooi.ReinierLamers schreef:Hebben jullie trouwens geen last van modder als je zo over onverharde wegen fietst met van die klassieke spatborden? Die dingen lopen bij mij dan wel eens zo vol dat ik ze met de fiets op de kop en het wiel eruit moet leegscheppen.
De Ring moet je absoluut mijden, daar ervaar je het echte IJsland niet. Wij hebben in het binnenland volop kunnen genieten van de rust en ruimte. Als je zoveel mogelijk de stippellijntjes op de kaart volgt, kom je bijna geen mensen tegen.pedalman schreef:Wat is jullie (recente IJsland-gangers) ervaring?
Precies, gewoon offroad gaan voor het echte reisgevoel..... vandaar de voorkeur voor brede bandjes .Christophorus schreef:De Ring moet je absoluut mijden, daar ervaar je het echte IJsland niet. Wij hebben in het binnenland volop kunnen genieten van de rust en ruimte. Als je zoveel mogelijk de stippellijntjes op de kaart volgt, kom je bijna geen mensen tegen.pedalman schreef:Wat is jullie (recente IJsland-gangers) ervaring?
Als het je in Noorwegen lukt om rust te vinden gaat dat je op Ijsland helemaal lukken. Op Ijsland vond ik dat makkelijker.pedalman schreef:Prachtig land. In ´98 hebben wij er nog 4 weken rondgefietst. Toch zijn er ook minder positieve verhalen te vinden zoals deze Duitse fietser die blij was dat hij weer voet aan wal zette in Denemarken.
http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=1 ... 1979&v=2Tn
Voornaamste bezwaren: druk autoverkeer (op de ringweg), te toeristisch, echte rust was niet meer te vinden, IJsland heeft haar natuur ´verdisneyd´ (is dat een woord?)
Ik zou er graag nog eens terug gaan, toch bepalen dit soort geluiden wel mijn keuze. Het liefst kom ik zo min mogelijk mensen (lees: auto´s) tegen, in Noorwegen kan dit nog prima. IJsland is wat betreft blijkbaar al een stuk moeilijker.
Wat is jullie (recente IJsland-gangers) ervaring?