Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke foto camera gebruik jij ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke foto camera gebruik jij ?

De Trunckit van Racktime is het tweelingbroertje van de Vaude Snapit, alleen een stuk duurder. De uiterst fraaie tas van Ortlieb is nog veel duurder (en waterdicht zonder hoes) maar paste niet onder mijn stuurtas, mede door het extra beveiligingsrekje dat boven op de drager moet worden vastgezet. Het klitteband van de Vaude heeft tot nu toe geen reden tot klagen opgeleverd.
Zie er cool uit :D Hoe hou je de boel droog ? ik lees dat er een dekje overheen kan, is dat genoeg ?

Wel grappig ik heb nog een voordrager liggen en ik heb ook nog een 'BBB Rack pack' liggen. Zal morgen eens kijken als alles past (heb wel een low rider gemonteerd) Dit is wel een goede mogelijkheid om de camera mee te nemen.

Ik ben het ook met de verschillende meningen eens over de kwaliteit van de foto's die een compact camera maakt. Mis vooral het effect van scherpte diepte, ik gebruik dat wel vaak en toch ook de rest van de controle over de camera mis ik wel. De G10 kan ik alles instellen, maar toch werkt het soms niet zo als ik wil......

Ik fotografeer veel met een 24-105 L lens. Zit bijna vast geroest op de body.... :)
Ik zal de komende dagen een foto maken met de complete voortrein geïnstalleerd (low-riders, vaude, stuurtas), dan heb je een idee. De Vaude-tas heeft een los hoesje en dat biedt ruim voldoende bescherming, ook in stromende regen.
Sony rx100. Leuke compacte camera, want een spiegelreflex met lenzen meezeulen op reis is echt niet handig.
Canon 550d. Leuke camera, want een spiegelreflex met een lens meenemen op reis zorgt voor leuke foto's.
Mijn GSM volstaat. Ik neem sowieso niet veel foto's, fietsen heeft voorrang.
Canon sx260 , prima camera met 20x zoom, prachtige foto's en gps, helaas geen batterijen maar accu.
Gisteren zag ik dit nieuwsbericht: In de nabije toekomst wordt dit het waarschijnlijk steeds meer, een mogelijk goed alternatief voor de compact camera, die daarmee nog compacter wordt:

http://www.photographyblog.com/news/son ... on_photos/

Objectief en sensor als een adapter op de smartphone, die op zijn beurt de aansturing en opslag regelt.

Maar ook de smartcamera-phones zijn in opkomst. Het maakt de uitrusting iig compacter en lichter.
fietsert schreef:Objectief en sensor als een adapter op de smartphone, die op zijn beurt de aansturing en opslag regelt.
Dat kan toch wel heel snel in het kabinetje der fotografische gedrochten.
Leon
fietsert schreef: Objectief en sensor als een adapter op de smartphone, die op zijn beurt de aansturing en opslag regelt.
Die Zeiss lens lijkt wel verdacht veel op wat er op de Sony RX100 serie zit. En dat is wel een leuke lens... Benieuwd welke sensor er in zit. Ook die van de de RX100?

Signaal tussen lens en smartphone via Wifi? Bij de RX100-II kun je via wifi je smartphone al (als afstandsbediening) voor zoom en ontspanknop en als (backup)opslag gebruiken. En daarna ook je foto's op een groter scherm bekijken of online zetten.
Dpreview heeft hem al hands-on getest (dat is Engels voor dat ze er mee hebben mogen spelen :D )
De first-impression-conclusies zijn duidelijk.
http://www.dpreview.com/previews/sony-c ... dsc-qx100/ (gebruik menuutje middenboven in beeld voor de andere pagina's)

Citaat
"First Impressions

What Sony's engineers have done in the QX100 is certainly bold. Repackaging the guts from a flagship point-and-shoot in a made-for-mobile device is an unprecedented move. It's also a bold approach to the problem of a camera's relative lack of connectivity - rather than fighting the smartphone, the QX100 joins the smartphone. Or rather is conjoined with it.

What still hasn't been solved is the problem of carrying two devices. Carrying a smartphone and a point-and-shoot is more than most people are willing to do, and the QX100 is actually less pocketable than many small compacts, because of its bulky cylindrical shape. Plus the QX100 is too big and heavy to realistically leave it coupled to a smartphone for an extended amount of time.

With its high-end specs and a high price to match, Sony seems to be hoping that the QX100 user is the type of person who doesn't mind carrying two devices if together they'll do something unique - capture great images which are instantly sharable. There's no doubt that the QX100 packs a lot of technology inside it. However, controls are stripped down, there's no option to shoot Raw and basic settings like ISO are unavailable to the user. That's likely going to put off a lot of potential buyers. Raw shooting especially is a feature we think would greatly increase the appeal of the QX100 to an enthusiast crowd, so we hope Sony will consider adding it in a firmware update.

Consider that the QX100 also strips away a flash, AF assist lamp, manual focus aids and manual exposure control (you have aperture priority and exposure compensation but that's all) and it's hard to imagine the enthusiast shooter who would be better served by this camera rather than a full-fledged compact. Still, the achievement stands as one of the most interesting compact camera announcements of the year, and we're curious to see how it is received by consumers. "
AB postte al een (cryptisch) linkje met wat info in het 'Eén lens'-topic. Misschien handig als we de camerakletspraat concentreren in één topic?

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... &start=290

Verder ga ik als conservatieveling mee met Leon's kwalificatie 'fotografisch gedrocht'.
urje schreef:... kwalificatie 'fotografisch gedrocht'.
Het ziet er niet uit inderdaad :)
Tot op zekere hoogte kunnen looks me gestolen worden, maar ik zie vooral niet voor me hoe ik met twee handen vol met lens en touchscreen handig foto's kan maken. Maargoed, ik ben dan ook nog niet vastgegroeid aan m'n smartphone...
richardlange schreef:Ik ben wel benieuwd naar welke fotocamera men gebruikt tijdens het vakantie fietsen ? Wat vind je goed aan de camera die je gebruikt en wat evt. niet.
Ik heb sinds 2008 een digitale camera, Fujifilm FinePix S5700, gekocht in Karlstad (Zweden). Aangezien ik in Zweden nog geen sofi-nummer heb, mag je volgens de wet daar geen dure spullen kopen, behalve witgoed zoals koelkasten. Daarom via een aardige Zweed gekocht. Zijn voorganger is een analoge Ricoh kleinbeeld spiegelreflexcamera met verwisselbare objectieven. De FinePix kan ook als videocamera dienen.
Martin E. van Doornik schreef: Aangezien ik in Zweden nog geen sofi-nummer heb, mag je volgens de wet daar geen dure spullen kopen, behalve witgoed zoals koelkasten.
:?:

Martin, waarschijnlijk bedoel je op krediet kopen? Want anders is het onzin.
Yopie schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Aangezien ik in Zweden nog geen sofi-nummer heb, mag je volgens de wet daar geen dure spullen kopen, behalve witgoed zoals koelkasten.
:?:

Martin, waarschijnlijk bedoel je op krediet kopen? Want anders is het onzin.
Nee, echt niet. Het was een computer- en fotozaak met de naam On-Off, daar hanteerde men het beleid zo. De camera in kwestie was niet voorradig en is later naar mij opgestuurd per postpakket. Die zaak bestaat nu niet meer. Ik heb zelf een bankrekeningnummer op een Zweedse bank, maar in Zweden draait alles om je sofi-nummer. Zelfs een advertentie plaatsen of iets kopen op de Zweedse Marktplaats ( www.blocket.se ) kan ook niet zonder dit nummer. Dus goed beschermd tegen internetcriminelen en daar kan ons landje nog een puntje aan zuigen. Allerlei instanties zoals ziekenhuizen en dergelijke vragen je om je sofi-nummer (nu bsn). Ik heb al 10 jaar een huis in Zweden en ik weet waar ik over praat en ken de Zweedse taal.
Martin E. van Doornik schreef: .. daar kan ons landje nog een puntje aan zuigen ..
Martin, ons landje is niet mijn landje :wink:

Ik heb je een PB gestuurd want dit is gewoon Zweedse struntprat.
Koen & Sam schreef:Hier ook steeds met de dslr een canon 7D een prime lens van 28 mm en een zoomlens. Kit gaat weg wegens aanschaf andere camera. Maar het zal verglijkbaar zijn.

Het is zoals Lennert zegt...

En sinds vandaag in het bezit van een Fujifilm x-pro 1 omdat ik nog steeds graag van lens wissel.
Sony RX1. Nogal decadent maar ik word er gewoon heel blij van.

Walter