Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies aankoop fiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies aankoop fiets

willem.m schreef:Zouden de wielen van die T-700 sterk genoeg zijn?
Wat wordt het totaalgewicht?
Leon
Bij een fietsvakantie 60 kg persoon + 2 kg kleding + 15 kg met bepakking en dan nog een paar bidons dus laten we zeggen een kilo of 78
willem.m schreef:Bij een fietsvakantie 60 kg persoon + 2 kg kleding + 15 kg met bepakking en dan nog een paar bidons dus laten we zeggen een kilo of 78
Bij het dubbele zouden mijn wenkbrouwen wel flink fronsen :-)
ik zou het niet in mijn hoofd halen om een hoger gewicht te vermelden, het gaat om mijn vrouw :roll:
ik zou eens kijken op de site van Kalkhoff.de prima fietsen voor scherpe prijs,ik heb er
19000 km opzitten prima kwallieteit. en op verschillende plaatsen in nederland te koop,of als je online wil kopen bikediscount.de nog scherper geprijst.
Adriaan
Dalton schreef:ik zou eens kijken op de site van Kalkhoff.de prima fietsen voor scherpe prijs,ik heb er
19000 km opzitten prima kwallieteit. en op verschillende plaatsen in nederland te koop,of als je online wil kopen bikediscount.de nog scherper geprijst.
Adriaan
Dank voor de tip. Maar ik heb snel even gekeken en het is bijna allemaal met voorvering en zonder magura remmen. Voldoet dus niet.
Waarom wil je vrouw eigenlijk een dames frame?
Dat schrijft hij toch: de fiets wordt ook doordeweeks gebruikt. Dan is een damesframe inderdaad fijn, ook voor een heer overigens. Als ik me goed heriner is de geometrie van de damesframes hier ook wat anders, en dat is niet onbelangrijk omdat hun herenframes vaak nogal lang zijn. Dat is voor veel vrouwen niet ideaal.
Wim
steks schreef:Waarom wil je vrouw eigenlijk een dames frame?
Ze wil maar 1 fiets waar ze alles mee moet kunnen doen. Dus ook met een rok/jurk aan fietsen denk ik. In ieder geval is dat een duidelijke keuze.
Mijn vrouw fietst ook met een rokje, maar met een herenframe. Dat vindt ze wel stoer, maar ze zegt ook dat het moeilijker begint te gaan, dus de volgende wordt ook een damesframe.
Wim
Dan snap ik hem, mijn vrouw heeft nooit een rok of jurk aan als ze fietst en heeft daarom ook geen damesframe.
Hoi zwager,
Ik heb ook een mixte frame (dus met bovenbuis doorlopend naar achteras) op mijn Snel. Levert mij geen problemen op met stevigheid van het frame als ik met bepakking fiets.

Groet Karlijne
Ik had nog even naar de T-700 gekeken. Ik vind dat echt een mooi model. Het model met doorlopende bovenbuis is denk ik een goede middenweg tussen een heren- en klassiek damesmodel. Ik zag ook een aanbieding voor 1190 euro, gezien de specs is dat denk ik heel netjes voor een sportieve fiets voor af en toe een kleine fietsvakantie (niet voor het zware werk dus). Het is wel een confectiefiets, dus fundamentele aanpassingen zal ik achteraf zelf moeten doen, maar waarschijnlijk pas als het kapot gaat...

Anyway, het T-700 model met de doorlopende bovenbuis ("Trapez") is er blijkbaar alleen in 55 cm framemaat. Binnenbeenlengte van de fietser in kwestie is 81 cm. Ik begrijp op de diverse websites dat je bij een sportieve fiets de binnenbeenlengte kunt vermenigvuldigen met 0.66 om de framemaat te bepalen. (Natuurlijk zegt de lengte van de bovenbuis net zoveel, maar goed.) Ik kom dan uit op 53.5 cm, terwijl die ene framemaat 55 cm is. Ik lees ook dat je nooit een frame zou moeten kopen dat groter is, maar dit ligt wel erg dichtbij.

Wie denkt met me mee? Zou dit een goede maat kunnen zijn, of zie ik iets over het hoofd?

HERSTEL: IK BEN ER INMIDDELS ACHTER. DE 55 ANGLAIS IS ONGEVEER EVEN GROOT ALS DE HUIDIGE FIETS (ZOWEL IN HOOGTE ALS LENGTE BOVENBUIS TOT STUUR)
Afbeelding
Kan je Marco van Bike4trafel niet eens bellen,

hij heeft volgens mij een T-700 staan, ik weet alleen niet welke maat en het dames of heren is.

maar mischien dat hij door zijn vele ervaring met VSF je verder kan helpen