Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corrieyairack Pass, Glen Arnisdale - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Corrieyairack Pass, Glen Arnisdale

Ja, ik bedoelde van Kinloch Hourn naar Arnisdale. Volgens de GPS was het ca. 7 uur (NL-se tijd) toen ik in Kinloch Hourn begon en ca. 12 uur toen ik de ferry naar Skye nam. Uit m'n hoofd was het ook eventjes fietsen van Arnisdale naar de ferry en in Gleneig ben ik nog even kort in het winkeltje geweest (wat toch ook al snel een kwartiertje in beslag neemt?). Misschien dat het 3,5 uur was, of 3:44 uur, of 3:17 uur, of iets dergelijks. Langer dan 4 uur lijkt onwaarschijnlijk en korter dan 3 uur ook.
Volgens mij ben je dan Wereldrecordhouder.
Zelf deed ik er 7 uur over om vanaf het verlaten van de asfaltweg tot aan Kinloch Hourn te komen. Maar ik had dan ook meer bagage bij me, waaronder een tent. :D

Peter
Ik heb nogmaals gekeken in Basecamp en zie dat de resterende afstand van die dag zo'n 67km was, maar wel met een paar flinke klims daarin. Zo is er de lastige klim tussen Arnisdale en Gleneig, de flinke klim op Skye en uiteraard het normale klimwerk wat je in Groot-Brittannië kunt verwachten. Dat allemaal met beperkte energievoorraad en met eetpauzes tussendoor doet me toch bevestigen dat m'n inschatting van de tijd best goed kan kloppen.
Maar ja, die snelle tijd komt natuurlijk door het lichte gewicht. Zonder zware schoenen aan m'n voeten is het veel sneller wandelen (volgens ultralicht-adepten op Hiking-Site) en met bivakzak i.p.v. een tent is de hele bagage natuurlijk ultralicht. :lol:
De tijdschema's heb ik op mijn pagina's staan, ik deed 3:50 over Glen Arnisdale en 5:00 over de Corrieyairack. Ik was denk ik een stuk zwaarder dan RobertJan nu was. Maar ja, we zijn er nu al met zijn 3-en over, wordt een beetje gewoontjes zo. :P

Zit er over na te denken om deze nieuwe fietsroute in Noorwegen te gaan openen, waar ik van de zomer was.

Afbeelding

:twisted:
DeFietsreiziger schreef:Zit er over na te denken om deze nieuwe fietsroute in Noorwegen te gaan openen, waar ik van de zomer was.

Afbeelding

:twisted:
En een passende fiets hiervoor is volgens mij deze:

Afbeelding

Mocht je het te zwaar vinden om het alleen te doen is er ook een passende tandem:

Afbeelding

Peter
Er is altijd een plek elders waar het rustiger is, zoals deze waar het momenteel vermoedelijk erg rustig is:
Afbeelding

Al zal het fietsen wel wat oefening vergen:
Afbeelding
Dit komt op sommige momenten toch een eind in de buurt:
Bron
Potjandorie, wéér een nieuwe uitdaging. Hmm, zouden Schotland, Scandinavië en/of IJsland zich hiervoor lenen?
Nog een leuke in Schotland, in de Cairngorms.
Vanaf Blair Atholl (richting Calvine) over de tracks naar Kingussie. Dan rijd en wandel je via Loch an t-Seilich door de Grampian Mountains.

Route is soms wel even zoeken (a la Kinloch Hourn - Arnisdale), maar op een goed half uur na (wandel’pad’) kun je prima doorfietsen (tracks). Zeker met voorvering en bikepackingtassen is het goed te fietsen. Houd wel rekening met natte voeten bij het doorwaden van beekjes. Hoge Gore-Tex schoenen zullen niet altijd genoeg zijn.

Had ik al gezegd dat de Cairngorms nat zijn?