door
123456 » do 16 mei, 2013 13:09
Ik heb nooit last van agressie, wel soms van asociaal weggedrag en van onoplettende fietsers, vooral mannen boven de 60 die mijn fietsbel niet horen. En laten die mannen nou altijd links rijden, en hun vrouw die wel een goed gehoor heeft rechts...
Voor groepen wielrenners heb ik geen ontzag. Ik vind ze eerder triest, zo in die apenpakjes met sponsoring van de lokale makelaar, op zondagochtend. Als je ze tegemoet komt moet je je vooral niet te klein maken want die ruimte nemen ze.
En het ontstaan van asociaal autorijgedrag heb je soms ook zelf in de hand, bijvoorbeeld door als er zowel van voor als achter een auto aan komt, meer naar rechts te gaan rijden zodat de achterligger zich er tussenin wurmt.
Overal ter wereld, en ook in Nederland, zijn wijken waar groepen pubers en jongeren hangen die uit verveling graag ruzie uitlokken. De beste strategie is om ze te ontwijken, en als je er toch langs moet flink door te fietsen en ze niet aan te kijken.
Natuurlijk heb je het soms niet in de hand. Er zijn altijd wel gestoorde gasten die iemand willen beroven. Zoals dat verhaal van een paar jaar geleden bij Rome...
Nogmaals, ik heb nooit last van agressie